2 september 2012

Började denna söndag med sovmorgon, och usch vad jag verkligen behövde det efter at ha gått upp så tidigt som kvart över sex igår! Njöt till fullo av att sova länge kan jag lova ;)

Strax innan tolv uppdaterade jag ju er med vad jag pysslade med :) Stallet jag skulle till var ju självaste Lilla Hageby, vilket Denize lyckades gissa rätt på. Lilla Hageby är ett urmysigt privatstall strax utanför Norrköping, och där skulle jag träffa Eva och Holly. Eva är syster med min mammas jobbarkompis, och sökte medryttare en gång i veckan till sitt fyraåriga sto Holiday. Hon undrade om jag var intresserad, så idag var jag där och hälsade på och provred lilla Holly :) Så nu har jag ridit en fyraåring för första gången, för ni minns väl sedan detta inlägg att jag inte gjort det tidigare? :)

Holiday är alltså ett sto född 2008 e. HipHop. Hon var tänkt att bli tävlingshopphäst (därav stammen) men blev lite för liten för det, så därför sålde tidigare ägaren henne. Eva (som äger henne nu) köpte henne för ca ett år sedan, och då vara hon bara inriden. Hon är typ världens snällaste lilla unghäst och verkar himla go!
Jag red en stund på ridbanan och hon var jättemysig :) Väldigt mjuk och lätt i munnen, allmänt trevlig :D Finns lite att jobba på, och så är hon ju inte så gammal än heller. Men som sagt himla rolig och mysig att rida!

Framöver kommer jag att rida och ta hand om Holly varje tisdag, mer eller mindre. Så hon kommer såklart att få vara med här på ett hörn på bloggen :) Lovar att försöka ta lite fina bilder på henne på tisdag, idag får ni nöja er med en ridbild som Evas syster Inger tog :)



Efter att jag varit på Lilla H cyklade jag hem emot "stora" Hageby ;) Där mockade jag och pysslade lite, innan jag kikade lite på pappa och Pepsi som hade nybörjarlektion på banan. Superduktiga båda två, de fick till och med hoppa ett litet skutt i galopp idag. Söta! :)
Lite senare började det snickras och målas. US ska nämligen göra ett eget plank att ha som tävlingshinder! Vi sågade till planken och började måla litegrann idag, det blir nog bra :) Hoppas vi hinner färdigt till på söndag när vi har lokal ponnyhoppning!

När klockan tickade iväg så avslutade vi för dagen, och jag gick in i stallet för att mysa lite med min fina plutthäst som jag inte hunnit träffa ordentligt. Fick sällskap av Cissi och hennes små söta barn också :) Pepsi var mysig och allmänt bäst som vanligt hihi ;) Hon får mig alltid på bra humör, min vackra flicka ♥

Innan jag åkte hemåt la jag upp ryttarmeddelandet till nästa helgs tävling. Nu har jag mest hunnit äta och chilla lite. Ska försöka gå och lägga mig i skaplig tid tänkte jag.

Vi hörs, kram H 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: