Sant eller falskt? Svar


Vad glad jag blev att det ändå var så många som försökte sig på att gissa :D Guldstjärna till er!
Och en extra guldstjärna till er tre som lyckades gissa rätt såklart:

Ida (www.iidaakarlssoon.blogg.se)
Malou (www.autumnsuprise.devote.se)
Emelie (Tyvärr ingen blogg)

Det var påstående nummer 5 som var det falska, och här kommer lite bakgrundsinfo till de olika tänkte jag :)
 
1. Jag har aldrig suttit på en häst yngre än 5 år
Haha, bara för att flera gissat att denna var falsk så blev jag osäker :P 
Men nej jag har faktiskt inte det, eller inte vad jag vet i alla fall! haha. Den yngsta hästen jag ridit var en lektionshäst på fem år som skulle inskolas. Minns ni lilla Lucie, aka Loppan? :) Mysig, men relativt svårriden om jag får säga det själv! Sen skuttade jag runt något varv på lektionshästen Hamlet också i en stafett i höstas, han var också 5 år då. 

          

2. Jag följer över 30 st bloggar, så gott som varje dag 
Jag använder mig av bloglovin, och där har jag 34 bloggar tillagda. Det blir endel inlägg om dagen att läsa, och alla lusläser jag väl inte direkt om jag ska vara ärlig. De flesta dock, många guldkorn däribland! :)

3. Jag har tagit bronsmedalj på lektions DM i dressyr på B-ponny
Jorå, tro't eller ej! :) Hösten 2008 red jag min lilla sköthäst Viktor på lektions DM i dressyr på hemmaplan. Det gick i ryttartest, och egentligen kom vi delad 2:a. Men eftersom DM inte får ha delad topp tre, så fick domarna välja och då blev vi trea. Men gissa om jag var glad, min första "lokala" och vi fick till och med medalj :))) Dock var det både vår första och sista tävling, då jag i stort sett redan vuxit ur lilla tjockisen.

        

4. Mina favorit-benlindor vann jag i en facebook-tävling
I höstas anordnade Charlies Häst och Hund en facebook-tävling där man skulle skriva en motivering till varför man skulle vinna ett par bruna benlindor från HV-polo. Jag skrev ihop ett litet rim, och lyckades vinna med det! :D Benlindorna är de dyraste jag äger, och de är grymt bra! Kardborren äger, snygg färg, snygg logga, bra fleece och perfekt lagom långa :) Tack Charlies!! 



5. Jag hade tidigare ridit både C- och D-ponny på lokal tävling innan jag och Pepsi gjorde vår första lokala start. 
Detta var alltså den falska. Jag har aldrig i hela mitt liv startat en D-ponny, inte ens på klubbtävling. Lite muppigt, haha. Jag har dock tävlat Vallas Edison, en C-ponny. På en lokal hemmadressyr lyckades vi till och med komma trea i LB:0 faktiskt! :)

       

6. Jag funderar seriöst på att senare i mitt liv satsa på att bli egen företagare inom häsbranschen, och gå hippolog-utbildningen på Strömsholm och Flyinge
Jag har väldigt svårt att veta och bestämma mig för vad jag vill med mitt liv, och är verkligen inte en sån som har bestämt mig och planerat hela mitt liv med utbildning osv. Även därför jag går just NS, som är brett, så jag har möjlighet att välja lite vad som helst sen. Men nu på senare tid har jag blivit lite inne på att gå hippologen och då inriktning stallchef. Personligen tror jag det skulle passa mig ganska så kalasbra, då jag skulle älska att få bestämma själv, gillar att organisera, älskar hästarna och är driven och engagerad. Dessutom verkar Hippologen vara en himla rolig och lärorik utbildning! Men jag vet inte, allt kan ju ändras.


7. Från första början ville jag bli vän med Johanna för att hon hade en söt katt. Idag är vi bästa vänner.
Haha jorå, sorgligt men sant att man var så knäpp när man var liten! Jag och Johanna bodde grannar, men kände inte varandra. När jag upptäckte att hon hade en katt så tänkte jag ungefär " Åååh vad söt kisse! Måste bli kompis med henne så jag får träffa den" :P Sagt och gjort, vi har varit bästa vänner sedan dess och det tackar jag kissen Felix för antar jag ;) haha


Kommentarer
Postat av: johanna

hur gammal var nova då?

Svar: haha, Nova var 10 när hon kom till oss faktiskt ;) Fast kanske på samma nivå som en treåring typ, i och för sig ;)
Hillevi (:

2012-07-05 @ 22:59:32
URL: http://linneajohannas.blogg.se
Postat av: Sara

Har du inte tävlat med chess på en fälttävlan? För ett väldigt långt tag

Svar: Haha, jo justeeee nu när du säger det så! Fast det var KM i fälttävlan 09, så påståendet är i alla fall falskt ändå :)
Hillevi (:

2012-07-07 @ 21:04:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: