Sjukling här

Buhu, har gått och dragit på mig en rejäl förkylning (?) av något slag. Pang igår morse slog den till bara, och hela dagen igår hade jag sååå ont i både halsen och huvudet trots alvedon och strepsils så ofta som man "får". Tror det är min lilla praoelev som lyckades smitta ner mig ;) Idag i alla fall, jobbade jag bara 2,5 timmar innan jag fick åka hem och lägga mig. Somnade direkt i världens obekvämaste ställning i fåtöljen, och lyckades sova nästan 3 timmar. Nu känns det lite bättre tack och lov i alla fall!

Ovan har ni även anledningen till att uppdateringen uteblev igår, var minst sagt helt slut när jag kom hem. 

I tisdags skulle ju jag och Pepsi rida dressyr på vägarna var tanken, men den tanken var Pepsi inte riktigt med på om man säger så hehe ;) Det gick bra när vi travade bortåt först, och sen när vi skulle ta en liten galoppfattning for hon iväg i diverse konster hit och dit! Och då kan ni ju gissa hur det gick på hemvägen haha ;D jisses alltså!! Först tänkte jag att jag skulle ta tillvara på all energin och få henne att använda den i jobbet, men efter ett antal försök så gav jag upp. Jag hade fullt sjå med att hålla mig kvar i sadeln om man säger så! Så tillslut så lät jag henne bara få springa, få rasa av sig. Ganska så uppskattat kan man säga. Alltså hon brukar vara pigg och busig, men i tisdags slog hon nog nytt rekord i både fart och antal bockserier typ :))) Min lilla mupp ♥

Igår kväll hoppade vi litegrann på banan, och hon var inte precis trött då heller :P En massor av krumelurer hittade hon på då också, samtidigt som det var svårt att få till en ärlig bjudning. Borde ridit lite bättre, men får väl skylla det på att jag var sjuk. Pepsi var i alla fall väldigt glad och positiv, hoppade allt plättlätt utan minsta tvekan trots att matte inte var till mycket hjälp. Duktiga flickan!

Nä, bäst att äta upp lunchen och samla krafterna för att ta sig till stallet. Brukar alltid gå på nån typ av stallenergi där, man glömmer liksom hur man mår. Får dock oftast sota för det när man kommer hem, men det överlever man!

Kram H

        
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: