Fredagstrimmat

FREDAG!! :D Dock jobbar jag imorrn, men ändå! Jag har verkligen haft en bra fredag :) Jobbet flöt på och vi avslutade med att bygga banan inför morgondagens P&J. Efter jobbet åkte jag hem och åt lunch med pappa innan det var dags för stall och lunchfodring. Söta är dom när dom absolut ska dela tre stycken på den minsta baljan, fast det finns en stor till varje ;)
Pepsi och jag gjorde oss senare iordning för att rida bort till ridhuset. Pepsi var ovanligt otålig och hade dessutom doppat svansen i den värsta lervällingen hon kunde hitta. Tur att det ska frysa på nu, för lerans skull iaf! 
Otåligheten visade sig bero på att någon var taggad idag! Igår busade hon som en tok i skogen, men det verkade bara göra henne ännu piggare idag ;) 
Gick riktigt bra i ridhuset gjorde hon, så fin så! Skänkelvikningarna satt, och även övergångarna samt några av fattningarna. Och allt med värsta bästa bjudningen och suget :D Det tar sig!!
Tillbaka i stallet sen fick hon stretching och ordentlig rykt. Passade även på att gänga alla 16 broddhål och skruva i blindbrodd, så nu kan vi ge oss iväg ut i skogen i morgondagens snökaos utan att behöva bråka med dumma broddar :)
Pysslade lite med allt och inget innan det var dags att dra sig hemåt för fredagsmys med bästa pappsen! 

Hörs imorrn hörrni! Kram





Kommentarer
Postat av: Eva

Hej ! Var har du köpt det braiga reflextäket? Med vänlig hälsning Eva med Gullan

2014-01-11 @ 11:41:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: