Effektiv kväll

Bra jobbat av mig idag att både hinna med att åka till distriktsveterinärerna med Pepsan för Botulism-spruta nummer 2 och rida bort och trimma i ridhuset, efter att jag hade jobbat hela dagen. Dock ska jag kanske inte skryta, då jag fick transporten framkörd samt mockad och parkerad av snällaste pappa och bror. Men för att vara superlångsamma jag så var det riktigt bra jobbat idag!
I alla fall, nu tänker ni säkert "va? rida efter vaccination?!". Men enligt veterinären (och SVA) finns inga restriktioner överhuvudtaget om man bara vaccinerar mot Botulism (vilket vi gjorde då vi håller på att grundvaccinera), för att det är en annan typ av vaccin än t.ex. det mot influensan. Så vi litade på det och kunde följa planen som jag tänkt mig. Hon stod ju nämligen i söndags när jag var på släkt-julfirande så det passade inte bra med vilodag idag igen. 

Hursom, Pepsi kändes fräsch! Lite trött mot slutet, men i det stora hela kändes det riktigt bra :) Är verkligen kul att rida dressyr på henne nu, den där känslan den bara finns där liksom även om det såklart kräver ridning och fokus från bådas sida. Ett par bra fattningar fick vi till också, och skänkelvikningar! Det var väl ungefär det "speciella" som vi jobbade med, annars var det mest basic som tempoväxlingar, lite övergångar osv. Kul var det i alla fall!
Nåt mer som var kul var att det kom in några när jag snart skulle avsluta passet, så jag pratade lite med en av personerna under tiden jag och Pepsan klädde på oss reflexerna och täckena. Hon tyckte Pepsi såg jättefin ut och att vi verkade väldigt "dressyriga" ;) Plus att hon sa "vilken rumpa!" till/om Pepsi, hihi! Min fina tjej ♥

Men nu är det hög tid att sova! Imorrn väntar en lång dag med först jobb, eller nej juste först ska nojiga matte åka förbi Pepsan för att bara kika så att allt är bra efter vaccinationen. Men efter jobbet sen har jag, förutom mitt lilla hjärta, Hollan också. Troligtvis blir det skogstur för båda två, om jag lyckas tajma med sällskap i mörkret. Annars blir det nog trim på banan för Hollys del, men vi får se!

Kram på er

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: