Dagens ridpass

Precis som jag skrev igår så stod uteritt med dressyrfokus på dagens schema för Pepsan! Det var en hemskt otålig liten dam som trippade runt på stallgången innan vi kom iväg, gäller verkligen att hålla sitt tålamod i schack och hela tiden tänka på att hon typ alltid är som bäst att rida när hon är otålig i stallet haha ;) 

Iväg kom vi tillslut i alla fall och det var en taggad tjej som skrittade på! Vi blev "omridna" av en tjej i grannstallet, vilket var coollugnt ända tills hon bestämde sig för att fatta galopp ca 10 meter framför oss och rida iväg. Någon blev lite hysterisk kan man säga ;) Rakt upp i luften, ut på åkern i galopp och sen trippa framåt samtidigt som man försöker dra både tygel och kontroll ur handen på matte, hehe. Efter mycket om och men lugnade Pepsi till slut ner sig i alla fall och vi kunde fortsätta. Pepsi hade massor av energi idag och att försöka rida lugn och fin dressyrtrav var inte så enkelt, men när hon väl kom tillbaka så blev det ju världens power! Superhärlig och jätteglad :D Mitt i rundan som vi red är ett litet dike som man måste rida över, läääskigt säger Pepsi! Hon tvärvände ett par gånger innan jag tillslut fick henne att ta ett jätteskutt över, och då massor beröm såklart :) Och bara för att hoppade vi tillbaka en gång, och sen en tredje gång så vi kom på rätt sida igen. Inga problem, duktig och hemskt nöjd häst! Resten av rundan var hon riktigt fin, lite väl på och lite brallig i galoppen men vadå. Jag älskar min häst inklusive alla hennes knasigheter, som bara verkar bli fler och fler ;) Livsglädje kallas det nog, och jag bara njuter!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: