5 januari

Hej där!

Sitter i bilen påväg till farmor och farfar för det årliga stor-julfirandet med hela släkten, lite i efterskott sådär bara ;)

Hade en riktig mysmorgon i stallet med morgonfodring, morgonrykt,stallpyssel och utsläpp. Eller, allt var mysigt tills dess att stallets utbrytarkung (eller drottning!) bestämde sig för att hon inte ville vara i sin tråkiga hage. Så nu har jag sett den sidan av henne också, men har varit förvarnad hela tiden så det var mest en tidsfråga innan hon skulle dra ifrån mig då hon redan gjort det för typ alla andra. Den lilla fulingen, tur för henne att jag inte hade jättebråttom!

Iallafall... Pepsi får välförtjänt vilodag idag :) Även om hon känns sjukt pigg i fräsch nu så tror jag det är viktigt med lite lugna dagar samt vilodagar dels för att hålla motivationen uppe så att hon längtar efter att bli motionerad men också för att det jobbas med så mycket styrka i dressyren nu som musklerna inte riktigt är vana vid. 
Igår gick det lite vildare till på vår dressyr-uteritt än jag tänkt mig, minst sagt! Traven är super och sen så fort det kommer till galopp blir hon helt tokig haha! Efter några försök till träna fattningar samt luuuugn galopp så avslutade jag med att hon skulle få sträcka ut lite. Det blev inte så lite! Hon for hit och dit i världens fart, och jag skrattade så mycket att jag fick värsta hostatacken :P Och när jag tillslut fick ner henne i trav var mina armar spagetti ;)) 

Imorrn tror jag att jag ska longera henne, beror lite på när vi kommer hem. 

Kram H

Morgontrött Pepsi, och vår fina häst-sko-julgran i morgonmörkret 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: