3 januari

Godkväll på er! 
Fredagkväll och långhelg på ingång, hur grymt? Jag har visserligen varit ledig mycket nu i jul, och började inte jobba förens igår. Idag är det ju som sagt fredag vilket också betyder halvdag på jobbet. 1,5 arbetsdag på en vecka var ju helt ok, och nu väntar dessutom 3 dagar ledigt eftersom måndag är röd dag. wooooppa :D

Igår var jag och Pepsi ute på mörkertur tillsammans med Moa och Moose. Pepsi var crazy, men jag börjar vänja mig haha ;) Igår var hon dock galnare än på länge och ett par gånger hängde jag bra löst, tur att hon är söt :D Idag stod ridhustrim på schemat igen, och vi fortsatte lite där vi slutade sist. Det är så himla nice att hon numera känns bra redan från början, kan liksom börja trimma direkt utan en massa krångel om att ha henne "på plats" innan. Blir liksom lättare att rida ett kort och intensivt pass med massor av fokus när grunderna funkar direkt, annars blir det lätt långdraget och lite halvdant. 
Vi prövade att jobba lite mot skolorna i travarbetet, vilket var med blandade resultat. Men det har vi heller knappt gjort "på riktigt" tidigare så det var mest för att se vad som hände :) Duktig i alla fall även om det blev lite förvirrat ibland. Tog också lite skänkelvikningar, idag på hörnlinjen istället för diagonalerna. MYCKET bättre! Idag flöt de på och hon kändes lydig, så vi får väl satsa på LA:1 haha ;) Galoppen sen så fortsatte vi traggla med våra fattningar, och det är fortfarande svårt. Men jag tror att en vacker dag släpper det bara och så kommer dom att bli klockrena, när hon kommer på hur hon ska göra. Så har det varit med flera andra "rörelser" i alla fall så det hoppas jag :)
Avslutningvis blev det mera travjobb med tempoväxlingar som lite styrkearbete, fiiiin!

Inga tvärvändningar på hemvägen idag heller, dock spänd på samma ställen men nu var jag beredd ;) Knas! Imorrn ska vi rida ut är planen, och då tar vi med oss dressyrtänket ut i naturen och kan förhoppningsvis utnyttja överskottsenergin på ett bra sätt :)

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: