Long time no see

Gaah, vad dåligt med skriverier det var här då och gaah vad jag hatar både att behöva ursäkta mig för det och när andra gör det. Men men, har inte prioriterat bloggen helt enkelt och egentligen har jag ingen vettig anledning till varför. För jag lever i alla fall, om nån undrar liksom ;)

Veckorna springer förbi och snart är för sjutton sommaren här, crazy! Jag totalälskar att det börjar bli ljust om kvällarna, det är nog det allra bästa :))) 

Jag har en massor av bilder, filmklipp osv som bara väntar på att jag ska ladda upp dom och slänga in dom här, både från senaste dressyrtävlingarna och lite hoppträningar. Jag har bara inte tagit tag i't! Får väl skylla på att PLL är alldeles för spännande, haha ;)

Idag har Pepsi och jag varit iväg på äventyr i alla fall, blir mycket åkandes den här veckan! Tur att Pepsi går med på det så snällt :) Vi har i alla fall varit på Sissi Liljas ridutbildning och träffat vår sadelutprovare från Sharpman. Idag, prick på dagen faktiskt, är det 6 månader sen vi provade ut våra sadlar och därför var det dags för återbesök idag. Jag tycker att Pepsi ändrat sig en hel del i kroppen, men var osäker på hur det påverkat sadlarna då jag inte känt/sett nåt uppenbart "fel". 
Först och främst så tyckte sadelutprovaren redan när jag tog av täcket att det hänt en massa! I journalen stod det nåt i stil med "låg i ryggen, och hängbuk", vilket hon inte alls tyckte stämde för fem öre längre :) Hejja! Hon har satt både rygg och magmuskler, och breddat sig rejält på bara dessa månader :D Så kul att höra såklart! 
Vi började med att kolla dressyrsadeln, och den låg super fortfarande faktiskt. Anledningen är att stoppningen alltid pressas ihop på nya sadlar, och hon sa att ca 95 % av alla återbesök får de fylla på med stoppning. Men tack vare att Pepsi breddat sig så pass mycket själv så behövdes ingen påfyllnad :) Hoppsadeln fyllde hon på lite i i fronten, men annars var den också jättebra. Så himla skönt! Dock rekommenderade hon att om jag kände att det behövdes skulle jag komma igen i höst, då hon ändrat sig väldigt mycket nu och förmodligen kommer att fortsätta göra det. 
Men i alla fall riktigt gött att ha dom kollade och att de fortfarande var så pass bra, ibland ska man ha lite flyt också!

Just det ja, på tal om flyt... Förra fredagen lyckades jag ju tappa bort min älskade lilla Iphone :( Den var borta hela helgen men kom tillbaka på söndageftermiddagen. Jag hade redan gett upp och börjat kolla efter en ny då jag trodde att jag tappat den på gödselstacken. Men den låg ute vid en av hagarna, där den måste fallit ur när jag fodrade, och funkar precis lika bra (eller dåligt haha) som innan ;) Bästa mupp-telen ♥

Nehe hörrni, ska kika på ett PLL-avsnitt innan det är dags att sova. Imorrn väntar en heldag i stallet med massor av skoj och fix! Och sen på söndag ska jag upp i ottan för att åka till Kinda och göra årsdebut på hoppbanan med min bästhäst :D Så tagg!

Kram, och jag lovar att vi hörs snart igen!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: