Dagens återbesök på hästkliniken

Iiiiih, så lycklig att min älskade lite skruttunge äntligen är friskförklarad :))) Tänkte dra lite "kort" om dagen!

Började med att jag vaknade redan innan klockan, trots att den stod på 6.30. Nervös eller vad? haha. När jag jobbar och börjar kl 7 så är det plågsamt att ta sig ur sängen verkligen. Är ju så varmt och skönt under täcket ;) Men så fort man ska göra något speciellt då är det minsann ingen match!

I alla fall så hade vi inte tid förens kl 11 på kliniken, men jag hade morgonfodring och utsläpp så därför var jag i stallet redan kl 7. Pepsi fick gå ut en sväng innan, medan jag gjorde stallet och pysslade lite. När jag tog in henne sen var hon seriöst heelt hyper! Smet ut 3 gånger, sen var jag tvungen att sätta fast henne. hehe. Men hon kunde verkligen inte stå stilla. Tänk att de känner på sig så lätt! Hon märkte helt klart att jag var nervös och att det var något annorlunda på G. Efter mycket om och men, och ca 7 bajshögar i stallgången senare (som bara blev lösare och lösare), så var det dags att lasta på och åka iväg. Väl inne i transporten var hon sedan coollugn som vanligt dock, och gick på som om ingenting. Är lika glad och tacksam varje gång, för en svårlastad häst är så himla trist.

Framme hos veterinären fick hon först skritta och trava på rakt spår, sen longerade jag i både varven och sist så gjorde vi böjprov på alla benen. Hela kalaset gick som en dans och ingen reaktion någon stans :D :D :D Åh så lättad! Eftersom hon inte svarade jättebra på första behandlingen var jag orolig för att det skulle ta ännu längre tid att läka ut det, men två behandlingar och 7 veckors skrittande var tydligen precis vad hon behövde :) Wiiihii!

När vi ändå var där och allting gick så fort så passade vi på att få tänderna kollade. Hon fick först lugnande och jäääklar vad hon blev trött haha. Stod med läppen nästan i marken och snarkade, sötan! Dock försvann den där supertröttheten när det skulle börja grejjas i munnen, men hon skötte sig duktigt :) Precis som jag anat sedan ett bra tag tillbaka fanns det en del som behövde fixas. Hon var väldigt vass på flera ställen, så hon fick en ordentlig raspning. Superskönt att ha det avklarat, slipper vi boka tid och ta oss till hästtandläkaren också :) 

Så ja, nu ska hon sättas igång lite lugnt och förhoppningsvis ska det inte vara några mer konstigheter. Igångsättningen är ju egentligen själva provet, det är då man märker om det håller eller inte helt enkelt. Men så länge och så mycket som hon har hållt tidigare så tror och hoppas jag verkligen att det här bara var en tillfällig överbelastning eller liknande. Hennes liv kommer ju helt klart att förändras en hel del nu också, definitivt till det bättre :D

Åhåå vad jag längtar till att få sitta upp och TRAVA imorrn, can't wait! Och dessutom med nyfixad mun, ska bli så spännande verkligen :))) Känner på mig att hon bara kommer vara så himla härlig!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: