Dagens ridpass bl.a.

Slutade jobbet vid 15.30 idag, rätt lagom sådär :) Tog en mysig höst-runda uppepå en pigg "Doddo" som avslut på jobbdagen, inte helt fel. Imorgon jobbar jag bara 4 timmar, så slutar typ 11.30 :) Och samma på fredag, chiiill!! Egentligen är det bara på fredagar som jag jobbar halvdag, men då vi hade P&J på jobbet i helgen så jobbade jag extra då och har därför möjlighet att "flexa" ut den här veckan. Gött! 

Efter jobbet åkte jag direkt förbi ICA och hämtade paket från Börjes :D Lite nödvändigheter mest, och så två stycken SUPERFYND! Finns det nåt bättre än att göra värsta kapen eller?  Visar så fort jag hunnit fota.

I stallet sen mockade och halmade jag innan Pepsi fick komma in och käka lite. Under tiden gjorde jag iordning mat och plockade med lite allt möjligt. Finns alltid att göra verkligen! Sen tog vi en långrykt innan dagens ridpass väntade :) Jag hade planerat ett dressyrpass på ridbanan i nya dressyrsadeln. Red en lugn uteritt i den igår, och visst att jag inte suttit i en dressyrsadel på länge på Pepsi men jag räknade inte med träningsvärk i ljumskarna efter en liten tur haha! Men det hade jag idag märkte jag ;) I alla fall så joggade vi lite grann, hon är ju inte helt uppe i kondis ännu sedan skadan då vi tagit det väldigt lugnt igång plus att vi måste mjukstarta lite nu med två nya sadlar. Tänkte lägga in lite extra vilodagar och nån tömkörning så att hon inte får träningsvärk av dom. 

Har jag förresten hunnit berätta att vi fick med oss två nya sadlar hem från Sharpman i fredags? :D Det fick vi i alla fall, och än så länge är jag supernöjd förutom att jag tror att jag måste byta ut gjorden till hoppsadeln. Går Pepsi upp ett milligram till kommer den nämligen inte att räcka runt :P Ska ringa imorrn eller fredag och prata med dom!

I alla fall så gick dagens ridpass riktigt bra :D Pepsi var pigg och taggad, lyhörd för hjälperna och härlig framåtbjudning! Åh vad jag längtar tills vi är i gång så pass att vi kan boka in dressyrträning :) Men med dagens pass i bagaget så är det inte långt kvar, hon känns verkligen fin och jätterolig att rida! Mycket att stärka upp såklart, men lydigheten och känslan är såååå mycket förbättrad så ni anar inte. Bästa ♥ Imorrn blir det en lite lätt skogstur tänkte jag!

Kram H

 

Kommentarer
Postat av: Pernilla

Äntligen är den bästa bloggen igång igen! :d

Svar: :D :D :D
// Hillevi

2013-10-17 @ 13:04:42
Postat av: Lena Löfgren

Håller med :-)

Svar: :D
// Hillevi

2013-10-17 @ 17:52:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: