Helgen

Hej där :)

Vad tiden springer, framförallt på helgen. Och detta trots att jag har 2,5 dagar helg ;) Men även fast helgen gått superfort och det är söndagkväll, så är jag pepp! Pepsi går som tåget och på torsdag händer något superspännande för hennes del, och min :) Sen har jag en låååååång ledighet i jul att se fram emot, kommer bli underbart!

I fredags var jag och Pepsi på Klastorp och tränade för Linda, äntligen :D Det hade hunnit gå ett halvår sedan sist, helt sjukt vad tiden går fort alltså. Vi har ju hunnit vara på Strömsholm, haft sommarvila, varit konvelecent och sen igångsättningen. Men nu så! Linda tyckte att vi gjort ett bra jobb och att det redan är stor skillnad på henne, skitkul att höra :))) Jag har lyckats jobba vidare med det som vi tränade mycket i våras, att hon ska vara inom ramen och sitta ihop. Tidigare blev hon lite i två delar, så att ryggen blev hängmatta. Hon tyckte också att hon kändes större samt att hon musklat sig bra i fronten :) Den börjar bli lite mer proportionelig till hennes stora rumpa nu! Så vad väntade nu för jobb då? Jo, nu är det dags att plocka fram uttryck och våga gå utanför ramen. Grunden är lagd och nu är det dags att exprimentera oss fram till ännu mer! Överlag så ska hon bli mer självbärig och jag ska kunna rida henne mer för skänkeln, inte behöva "stötta upp med handen". Vi tränade lite öppnor och skänkelvikningar, och galoppfattningar. Nyttigt! Så nu har vi en massor av bra verktyg att jobba vidare med till nästa gång, var verkligen super med en avstämning. Blev precis i rätt tid! Taggad!! 

I lördags (igår) så trodde jag att Pepsi skulle vara trött sedan träningen, då hon var riktigt trött när vi var klara. Men icke!! Vi skulle ta en lugn tur tillsammans med Linda, Wilja, Nilla och Moose. Så jag tog hacket och tänkte som sagt att Pepsi skulle vara lugn och matt. Alltså helt sjukt, men hon var galnare än hon nånsin varit tror jag, hahaha! Heeelt tokig :D Wilja som varit skadad länge skuttade fram i traven, och Pepsi var inte sen att hänga på ;) Var bara att skratta åt min älskade knasboll som for upp och ner, hit och dit och var sjukt lätt i rumpan. Kunde inte ens rida lätt, det var bara att stå upp och hålla sig i ;) Bästa bästa busan, snacka om att hon gjorde min dag! Och otroligt skönt att hon är så fräsch dagen efter att hon gått sin hårdaste träning på jättelänge, då är det bara att köra på :D
 
Förutom ridning på min stjärna har jag hunnit sova, chilla, gå på bio, mysa och bara fixa lite allmänt :) Imorrn så är det jobb som vanligt, och efter jobbet ska jag en sväng förbi Hööks innan jag drar vidare till stallet. I stallet väntar en myskväll med långrykt och pyssel, Pepsan har välförtjänt vilodag. 

Hörs! Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: