Två mörkbruna ston

Japp, ni läste rätt! Trots att tisdagar brukar vara ridfria, så har jag hunnit med att rida två små mörkbruna ston idag :) Får passa på att rida nu, eftersom det inte blir varken stall eller ridning på hela nästa vecka. Det är väl det enda som är tråkigt, för annars ser jag sjukt mycket fram emot att få sätta mig på ett plan påväg mot en av världens häftigaste städer: New York :D Kommer bli grymt!

I alla fall så lyckades jag tajma in den ordentliga regnskuren som dagen bjudit på när jag skulle rida häst nummer ett. Mindre lyckat, men men. Lite vatten har ju ingen dött av ;) Hästen jag red var i alla fall Shiloh, en 6-åring som står på Lilla Hageby och ägs av Elin. Första gången jag satt på henne, och hon var ungefär som jag trodde :) Red lite dressyr mellan hindrena som stod uppe på banan, och hon skötte sig fint och var trevlig. Pigg och alert dam, som jag jobbade dels med att hon skulle släppa igenom i sidorna, ha bogarna på plats samt sätta in bakbenen lite mer och vänta i fram. Kändes som om hon lätt ville gå lite för mycket "i två delar" och ila iväg liksom, framförallt i traven. Hon blev lite småsur på mig några gånger, men det brukar ju ston bli när man kommer åt dom haha ;) Nej men hon skötte sig som sagt bra och när hon släppte till kändes hon stadig och fin :D

Lagom tills jag ridit klart Shiloh slutade det regna, skönt! Åkte till Pepsi (som jag redan varit och mockat hos) och gjorde iordning henne för en långtur :) Myspys! Eftersom det regnat passade jag på att rida bort till grusvägarna, som är sådär fuktiga och fina efter regn. Höll igång i mycket trav på vägen bort, sen fick hon galoppera av sig lite där. Sen skrittade vi genom samhället en bra bit på asfalt, med fiiin utsikt över Ensjön. Avslutade sedan turen med att trava av ordentligt på vägen hemåt. Som grädde på moset kikade solen fram mellan träden under turen och det glänste så fint på alla blöta löv! Pepsi kändes överlag ganska så pigg och glad, och svarade framåt fint när jag bad henne :D Enda som saknades bitvis var det där sista lilla suget. Men överlag var hon sjukt nöjd i alla fall, frustade och hade öronen spikrakt framåt mest hela tiden. Blir så glad när hon är glad :) ♥ Prövade förresten ett nytt bett idag, och tror hon kan funka bra på det. Men jag ska nog vänta med att använda det mera tills hon fått munnen kollad, misstänker nämligen att det kan behövas.

Här är två mysiga bilder från långturen, man kan ju ha det sämre en tisdagkväll om man säger så ;)

           

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: