Torsdagen den 30 maj

Torsdag idag och det har hunnits med himla mycket för min del, och det utan att ha stressat minsta lilla. Tummen upp för det! :)

Började dagen med att snacka lite franska. Därefter fick jag skriva lite franska, båda två var nationella prov som jag missat när jag var bortrest. Gick väl inte toppen direkt, men tack vare att jag presterat jättebra tidigare och kraven är så pass låga så blir det i alla fall högsta betyg till mig som slutbetyg även i Franska 2, nice!
Efter allt franskande så hade vi mentorstid, alltså tid med klassen där en massor kring studenten diskuterades och fixades. Åh, ska verkligen bli så himla kul :D Mest kul att bli av med allt vad skola heter, men tror nog att allting innan blir rätt skoj det med ;)
Två betygssamtal hanns med innan lite lunchande (ett superbra kring projektarbetet, och ett halvbra i engelska. bläää engelskan kan gå och ja ni vet vad! förstör mitt annars höga snittbetyg, menmen). Hade lyxen att ha bilen, så efter lunchen åkte jag direkt ut till Masken. Efter att mockningen var klar hämtade jag in och gjorde iordning han, blev en uteritt. Eller snarare lite dressyrjobb på grusvägen! Han kändes mestadels fin, pigg och alert men ändå avslappnad och inte stark eller så i handen. Ett bra pass helt enkelt :)
När Masken var färdig åkte jag vidare till Pepsi. Mockade och pysslade med allt och lite till innan jag plockade in henne och borstade och fixade iordning henne. Även Pepsi fick sig en ordentlig tur ute i skogen, och det tillsammans med Tuva och ponnyn Cobbe :) Så himla roligt att sitta på bästis igen, hon var jättepigg och glad över att få komma ut :D Märktes också att hon var dönöjd hela tiden, frustade massor och hade öronen spikade mest hela tiden :))) Blev rätt mycket trav och galopp där underlaget tillät, och vi blandade lite mellan bus och ordentligt jobb. Det första var roligast enligt henne, men hon kändes ändå väldigt fin när jag jobbade henne också :) Taggar inför dressyrträning imorrn!!
Tillbaka i stallet sen så spolade jag av henne för att hon var så svettig, och sen gick vi ut och betade i kvällsolen :) Hur mysigt?? ♥ Därefter återstod bara en del plock och fix för mig innan jag begav mig hemåt för middag,dusch och lite annat. 

Bäst att släcka nu, imorrn väntar en lång men grymt rolig dag! Ska även försöka få upp lite bilder från New York, håll utkik :)

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: