Regional debut 9 maj 2013, Majpokalen 110 cm

Aaand, here comes runda numero 2! :)

Jag skrev ju att det var varmt och kvavt till första klassen, och till denna klass kom sedan det väntade regnet lagom till bangång och framhoppning. Egentligen så tycker jag mest det var skönt, blev mycket bättre luft och Pepsi kändes mycket fräschare och gladare nu när det blev svalt :) Dessutom fick vi uppehåll till vår start, så pappa kunde filma :D Enda jobbiga var egentligen att allt blev blött och smutsigt till dagen efter, men men.

I alla fall så fick vi en rätt kass början i denna klass. Hon var i rejält i bakbommen på första oxern, och jag min klant kikade bak för att se om vi rev (vilket vi inte gjorde :)) istället för att koncentrera mig på linjen till hinder nummer 2. Det gjorde att jag inte red ordentligt till 2:an och vi kom nära. Men snabb som hon är räddade hon situationen och grejade hindret. Landningen blev som väntat i korsgalopp, och istället för att byta började hon "småstudsa", byta till korsgalopp och sen ta rätt. Det var en rätt tajt sväng upp på trean och vi hann inte igång för fem öre, så då blev det ett stopp. Först därefter skärpte jag till mig, och resten av banan gjorde vi riktigt bra tycker jag :D Är som om jag släpper pressen efter ett stopp, och då rider grymt mycket bättre. Vill sätta nollan för mycket? haha. Nej men så retligt på den dåliga början, då hon klarade resten av banans alla svårigheter galant! Hon tog för sig bra och nådde enkelt fram på distanserna. Det jag var mest nervös över var kombinationen 5ab räcke-räcke ett galoppsprång, och sen direkt 5 språng rakt fram till trippelbarr. Men, nemas problemas sa hon, jag fixar biffen :D Duktiga tjejan ♥ Direkt därefter bjöd hon dessutom på ett kalassprång också, på 7:ans oxer.
Överlag kändes hon såå mycket gladare, fräschare och mer med på noterna i denna klass, skönt :)))

Nöjd med första regionala 1,10:n, men ååh vad jag längtar tills det står 0 fel på resultatlistan. Vi är så nära hela, hela tiden!

Resultatet blev 6 fel i grundomgången. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: