Regional debut 9 maj 2013, Majpokalen 100 cm

Här kommer äntligen film nummer 1 från Majpokalen! :D En regional 100 cm är det alltså vi skuttar runt, vår första regionala hoppklass någonsin. Tyvärr var det extremt varmt och kvavt i luften (fick ösregn sen till nästa klass, haha) och det påverkade Pepsi mycket. Hon var väldigt matt och gick inte riktigt ärligt fram till handen. Såhär i efterhand när jag kollar igenom filmerna så syns det inte så mycket, men det känns verkligen och det förstör mycket av känslan tyvärr.
I alla fall så var vi felfria i grundomgången, och överlag var det en ganska så jämn runda tycker jag :) Kombinationerna har vi verkligen fått kläm på nu och det känns riktigt skönt :D Var ett hinder som vi kom alldeles för nära (6) men hon tog sig över ändå min duktiga :)
Har haft så mycket retliga stopp nu senaste och aldrig fått rida omhoppning, så nu när vi väl fick det så bara körde vi! Hon var ju fortfarande lite matt men var ändå med på att svänga och så :D Tyvärr korsgalopp i en sväng som tog tid, men det var också enda gången på hela banan så det var ju bra :) Hon rev ett räcke, kom ur en snäv sväng och lite nära så tyvärr hann hon inte upp. Synd, annars hade det räckt till placering! Menmen, att träna mer på är snäva svängar och att hela tiden bibehålla trycket! Överlag är jag absolut nöjd med resultatet, men som sagt så förstördes mycket av känslan av att hon var så pass matt av värmen. Men hon skötte sig fint och ställde upp för mig, pärlan ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: