Regional debut 4 maj 2013, LB:3

I lördags åkte jag och Pepsi alltså till Skärlunda RK för att starta vår första regionala dressyr. Första klassen var en LB:3, ett program vi ridit en gång tidigare (i höstas) men då på lokal tävling. 
På framridningen stod hon emot ganska mycket och var lite tråkig. Hon har tyvärr en tendens att bli det och jag vet inte riktigt varför, kanske rider jag annorlunda eller är det kanske att hon är spänd? Vet faktiskt inte riktigt... Men i alla fall så kändes det helt ok när vi fick komma in i ridhuset och det var dags för start. 
Blev jätteförvånad väl därinne, för hon var i stort sett inte ett dugg tittig och spänd över nånting. Hon brukar ju bli väldigt spänd i nya ridhus, framförallt om det är öppen läktare. Men noppe, så skönt!
Överlag hade vi ett ganska bra flyt i programmet och jag är helt klart nöjd med det :) Det enda som egentligen förstör är halterna och galoppfattningarna, annars tycker jag att vi håller en relativt jämn nivå. Halterna har vi verkligen jobbat mycket med, och nu behåller hon formen mycket bättre. Istället har hon dock börjat med att tänka och gå bakåt. Inte okej! Tror att det är "ryggningsträningen" som ställer till det lite. Men där är bara att vi måste hitta bättre kommunikation och bli samspelta helt enkelt, så hon är med på vad som gäller. I galoppfattningarna tappar hon bjudning och påskjut, eller egentligen är det lite det som saknas hela tiden men det blir extra tydligt i just de momenten, och slår då upp. 
Annars har hon blivit så himla mycket stadigare i formen nu senaste tycker jag :D Man ser även vissa moment när hon bjuder till lite extra, och då blir hon ju verkligen jättefin! Synd att det är sällan, men det är det vi får sträva emot att hitta hela tiden :)

Resultatet blev 63,33 % och domarens slutkommentar: "Välriden häst. Behöver bli lite ärligare framme till handen för högre betyg"

   
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: