Pepsi today

Efter att ha jobbat på bra i skolan, både skrivit två prov och jobbat med en rapport, så var det äntligen dags att få komma ut i det fina vädret och till Pepsi :D 

Förutom "lite" blåst har det varit underbart varmt och soligt väder idag, och jag älskar't!! :))) Planen var en ensamtur tillsammans med bästis för att trimma vidare litegrann på gårdagens dressyr, fast ute på lite diverse fält och vägar i skogen :) Vi följde planen delvis, då vi lite i sista sekund fick med oss sällskap i form av en väldigt pigg och glad C-ponny Cobbe och Tuva. Pepsi skötte sig utmärkt och kunde faktiskt jobba på superbra mestadels :D Hon ska ju alltid muppa sig i början, och vara seg och inte skritta på. Men sen helt plötsligt lossnar en spärr och då blir allt superkul. Jäklarns vilken power hon får till när hon kör på järnet, fast ändå lyssnar någolunda ;) Lite stark i handen när man ska jobba henne, men vadååå? Med den bjudningen hon hade bitvis så var hon grym allså, så himla rolig att sitta på då! Som belöning släppte jag henne helt några gånger så hon verkligen fick sträcka ut. Av någon anledning är det dock inte lika kul då, mycket roligare att busa med matte genom att gasa järnet när hon försöker få mig lugn haha ;) Knäppis! Men men, en riktigt härlig uteritt innehållandes alla skogens bästa galoppvägar/fält med blandat dressyr och lite bus på glad och pigg pålle var verkligen ett bra "avslut" nu inför New York. Kunde förresten till och med rida i T-shirt idag, det ni!!

Hur ska jag klara mig en hel vecka utan min trollunge? ♥ Tur att jag har henne massa när jag kommer hem, har ett gäng för terminen avslutande tävlingar kvar att längta till och dessutom en tre-veckors-kurs med henne som min egen som väntar. Jag ska nog överleva, hoppas hon gör detsamma :)

 

Kommentarer
Postat av: Alexandra Helander

När kommer bilderna ifrån tävlingen? Kollar typ in här hela tiden men dom kommer aldrig ;)

Kram :)

Svar: Har nästan inga :( Hoppas få tag på några, och sen är ju en beställd så den väntar jag på :) Kram!
// Hillevi

2013-05-17 @ 08:30:44
URL: http://Helander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: