Onsdagen den 1 maj

Tänk vad lite solsken och värme kan göra, va? Min dag har varit lika strålande som solen nästan, haha ;)

Började med att åka upp till Pepsi för att mocka och göra fint. Därefter höll Amanda som jobbade i s.k. skötarridning, så då tog jag chansen att få sitta lite på min finis :D Blev en himla mysig tur i skogen på hemskt pigga och glada hästar, så söta! Pepsi höll sig ovanligt bra i skinnet, men så fick hon inte fräsa på så fort heller ;) Och i galoppen blev det små korta "intervaller" då vi gång på gång var tvungna att stanna för att de små pluttponnysarna busade för mycket :P Menmen, gjorde faktiskt inte så mycket. Härligt att se dom så glada i alla fall och härligt att bara mysrida lite :)

När vi var tillbaka i stallet så borstade jag Pepsi ordentligt, ryktade och sådära under tiden hon käkade sin lunch. Klar med det var jag efter kl. 13 nånting och då blev det bilen ut till Lilla H, och ett stopp påvägen på McDonalds för lite lunchköp :) 

På Lilla H började jag med att ge alla pållarna sin lunch ute i hagen, och eftersom Inger var snäll och hjälpte till gick det jättefort :) Därefter passade jag på att äta maten jag köpt, och sen en McFlurry ute på en bänk där det var lä och solen bara stekte. Sååå skönt verkligen!
När jag chillat klart var det dags att ta tag i stallet. Mockade och gjorde mat åt både fröken Holly och Mr Dundee, och sen plockade jag in Dundee för en ridtur tillsammans med Linda och Nilla :) Skrittade en runda och han kändes nöjd och glad!
Tillbaka i stallet blev det snabbt hästbyte. Ut med Dundee igen och så plockade jag med mig Holly på en promenad direkt. Hon hade varit halt nu efter helgen, troligen nån liten sträckning/stukning för inga sår/svullnad osv.,  så därför gick jag en sväng med henne. Hade flyt och kunde göra sällskap med Emma och Myran, och en bit med Emma och Carrie också :) Trevligt! Holly var av vad jag kunde bedöma inget oren, utan traskade på bra och verkade pigg och glad. Skönt! Förvånas ofta över hur himla cool hon är alltså, och så bara 5 år!! Idag till exempel så gick jag med henne i grimma och grimskaft och hon bara går helt lugnt och snällt, stannar när jag ber henne och ökar farten när jag ber om det. Till och med när de andra travade iväg rörde hon knappt en min, utan gick bara vidare som om ingenting hade hänt. Så duktig! Efter promenaden hämtade jag en longerlina för att bara kika på lite trav också, och jag kunde inte se nåt konstigt där heller så det var ju bra :D Avslutade stalldagen med att borsta av henne riktigt ordentligt och sedan åka hemåt.

Faktiskt en väldigt lugn rid-dag för att vara onsdag, och det är ju såklart rätt tråkigt. Men det var ändå skönt att bara kunna njuta av solen och softa lite både på hästryggen och från backen, behövs nog det med ibland :)

Kram H

Hästarna i hagen verkade gilla solen lika mycket som jag idag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: