Intensiv men bra onsdag!

Började denna lediga onsdag med att ge mig själv lite sovmorgon. Kände att jag kunde behöva det för att orka hålla uppe det tempot jag skulle behöva under dagen :) Tur att jag är bra på att planera, då hinner man mycket! 

Pepsi var först på schemat! På vägen dit svängde jag först förbi hemma hos pappa för att hämta lite tävlingsgrejer, och sen stannade jag på ICA för att köpa lunch och hämta ut ett paket :) Alltid lika kul! Självklart var det nåt hästigt, visar så fort jag fotat :) Ska inviga det imorrn tänkte jag.
I alla fall så började jag med att mocka, och sen plockade jag in Pepsi för att göra iordning för ett ridpass. Vi skrittade upp till sjukhusfältet och där blev det lite trim! Jag tänker jämt att "jag ska bara jogga lite kravlöst", men sen så kan jag inte hålla mig från att verkligen rida och jobba för att få till det där sista. Nöjer mig aldrig! Menmen, det är svårt det där. I alla fall blev hon riktigt fin när hon väl kom igång, var lite genomriden och förstod var jag ville komma. Vissa bitar av passen är verkligen grymma, ska bara komma dit hela tiden. Jaja, hoppas hon känns lika bra imorrn :D
Skrittade av en ordentlig bit och sedan red vi hemåt för lite lunch. Jag passade även på att packa det mesta inför tävlingen, och sen släppte jag ut henne i hagen innan jag åkte vidare.

Bilen styrde jag nu mot Ridsportbutiken i Ljunga för att hämta priser som de är jättesnälla och sponsrar med till våra projektarbetstävlingar :) Gick snabbt och smidigt, så sen körde jag hem och lämnade bilen till mamma för att sedan cykla ut till Lilla H. Är riktigt kämpigt eftersom det alltid blåser motvind, men egentligen tar det inte så lång tid. Knappt 20 minuter bara! 
Först ut blev Holly. Vi tog en sväng i skogen, och till en början var hon lite slö men sen när hon kom igång blev hon helt plötsligt väldigt pigg. Satte inga större krav, men hon kändes bra!
Tillbaka i stallet släppte jag ut henne igen, och tog in Dundee som först skulle få nya skor. Under tiden gjorde jag stallet åt dom, och sen så red jag en tur på Dundee också. Han var däremot pigg som en lärka redan från början! Allt gick jättebra ända tills vi kom till ett litet minidike/vattenpöl som vi skulle kliva över. Dundee ville först inte, men sen när jag övertygat honom tog han världens skutt över och bockade i landningen, så jaa. Man kan verkligen säga att jag flög som en vante och landade på backen haha! Det roligaste är att det först jag täntke var " Åh jäkla skit, får inte skada mig, ska ju tävla imorrn!" haha, tror ni jag är taggad elleeeer? ;) I alla fall så lyckades jag som tur var få med mig tygeln över halsen och kunde hela tiden hålla kvar honom. Så efter att ha lyckats få över tygeln igen var det bara att sitta upp och rida vidare. Hmm ja, men förutom att jag ramlade av då så gick det jättebra och han kändes väldigt fin i alla gångarter :)

När allt var klart på Lilla H tog jag cykeln mot Pepsi igen! För henne väntade nu både ett tävlingsbad (verkligen välbehövligt!!) och lite kvällsmys :) Ny torv fick hon också, och käka lite smarrigt grönt gräs innan det var dags för den riktiga kvällsmaten och mig att cykla hemåt. 

Nu kallar sängen snart. Skönt dock att det inte blir jättetidigt imorgon :)

Kram H
  
         
 

Kommentarer
Postat av: Elin

En flaska vin till lilla H när man ramlar av! =) istället för tårta har vi den regeln!! Tur du inte slog dig..

Svar: Haha, jag har hört det! Men jag är mycket bättre på tårta än på äckligt vin, haha ;) Lisa har dessutom redan önskat jordgubbstårta, så det blir nog det nån gång framöver :D
// Hillevi

2013-05-10 @ 19:33:52
URL: http://elinoshiloh.blogg%2Cse

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: