Torsdagen den 21 mars

Ännu en lång och ledig dag börjar lida mot sitt slut, och som vanligt sitter jag med bloggen nu på sena kvällskvisten. Finns verkligen inte tid för den annars under dagarna, så tur att det finns en tidsinställa-funktion ;) 

Idag började jag dagen där jag slutade den igår kan man säga, nämligen på Lilla H! Började med att rida dagens tre hästar, vilket var precis samma pållar som igår :) Alltid kul att känna på dom två dagar i rad, för andra dagen hittar man ju lättare tillbaka dit man var dagen innan. Om man hade ett visst fokus dag 1, så märker man direkt om det gett resultat på just den punkten och det är ju trevligt :)

Idag var Dundee första hästen ut. Skrittade fram och av på vägen, och genomförde själva passet på ridbanan. Joggade honom lite lugnt i trav och han kändes fin :) I början var han lite vinglig och gänglig, men när han väl kom igång och "hittade balansen" så blev han väldigt jämn och bra! Han travade lugnt och snäll, väntade när jag ville och var ändå inte seg eller så på något sätt. Fin kille helt enkelt :)
Sen var det hans mammas tur, Catindra. Eftersom Catindra tappat en sko red jag henne inte på banan där det är "grusigt" utan en sväng i skogen där det var mycket mjuk snö :) Alltid nåt postivt med att våren aldrig kommer ;) Precis som igår var Catindra väääldigt pigg och tyckte inte alls att det var speciellt nödvändigt att lyssna på den lilla människan uppe på ryggen. När hon fått sträcka ut en bit i galopp bestämde jag mig sen för att ta ihop henne och få henne att galoppera lugnt och utan att ligga på för mycket. Faktiskt gjorde hon det riktigt bra då! Traven blir lätt springig sen dock, men att försöka bara vara lugn själv och vänta ut henne är det enda som funkar. Mot slutet slappnade hon i alla fall av bra :)
Sist av hästarna idag var Holly. Eftersom hon jobbat bra igår så tog vi en lite kravlösare uteritt, och det uppskattades. Hon var inte så jättespänd som hon kan vara ibland, och heller inte ett dugg seg. I början var hon lite stretig, men när hon väl släppte sprang hon på fint och hittade en väldigt härlig bjudning :) Duktig tjej, som tar sig mer och mer för varje gång!

När hästarna var ridna och utsläppta tog jag lunch i form av Ica-sallad och sedan var det dags att ta tag i stallet. Mockade de tre boxarna samt packade alla höpåsarna. Tar sin lilla tid, men nu har jag ju "tränat" ett par gånger så jag börjar få in flytet ;) Om jag får säga det själv är jag nästan riktigt effektiv numera faktiskt (y) 

När allt var färdigt åkte jag vidare mot Pepsi. Hon fick den vanliga långrykten och mysstunden innan hon skulle upp på lektion. Under tiden mockade jag boxen och gjorde lite extra fint i vattenkopp och krubba, samt pysslade med lite anant. Det där pysslandet alltså, det tar då aldrig slut haha ;) 

Vid fem hämtade mamma upp mig och så blev det en fika + shoppingtur på stan :) Var himla längesen jag kikade i "vanliga" affärer faktiskt, så är sugen på en hel del nya kläder nu! Älskar dessutom alla vårens fräna färger, men blir ju så glad :D En gul collegetröja och en rosa stickad tröja fick följa med hem, samt ett par nya mysiga vantar :) Kikade även litegrann på vårskor, och jag tror jag vet vad jag vill ha. Som sagt, vårens färger och kollektioner är för en gångs skull faktiskt i min smak (y)

Kram H


Kommentarer
Postat av: Lisa

Tack för att du tar så bra hand om mina hästar, du är guld värd =)

Svar: Åh, såå lite såå :)
// Hillevi

2013-03-22 @ 11:07:07
URL: http://lisashast.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: