Klubbhoppning 17 mars

I söndags var det dags för träningstävling i hoppning hemma på Hageby, och efter lite funderande fram och tillbaka bestämde jag mig för att jag och Pepsi skulle vara med. Eftersom hon inte känts så bra på de två lokala tävlingarna vi startat hittils i år, så hade jag hoppats på att det skulle släppa på hemmaplan. Tyvärr blev det inte riktigt som jag hoppats. Det gick inte dåligt egentligen, men vi hittar ju aldrig den där förbaskade känslan som bara finns där på träning!

100 cm CR
På framridningen till första klassen var hon jättekonstig, inte alls som hon brukar. Hon reste sig, sparkade hit och dit, bockade, nitade (inte på hinder) och den här gången var det inte för att hon var överdrivet pigg och glad. Det låste sig för henne och jag kan inte komma underfund med varför. Hon gick sin tuffaste lektionsvecka förra veckan, kanske var det kroppen som sa ifrån när jag pressade henne lite? När vi red banan sen så är det likadant som det varit de senaste tävlingarna. Hon står emot lite lite hela tiden och går inte fram ärligt till handen. Hon suger inte tag i hindrena och nä, inte mycket funkar helt enkelt. Kanske beror det på att jag spänner mig, har faktsikt ingen aning, men jag borde inte göra det på klubbhoppning i CR-klass på hemmaplan!? Felfri var hon i alla fall, det är ju alltid nåt :)

100 cm tävlingsklass
På den här framridningen höll hon knappt på alls, utan var mer som vanligt. Kändes ganska mjuk i kroppen och helt ok :) Lite mer framåt än hon brukar vara på framridningar till och med :) På banan sen var hon dock ungefär likadan som i första klassen, går inte fram = kan inte spänna fjädern + jag kommer inte upp ur sadeln = hon blir lång = dåliga språng och ojämn rytm. Dessutom envisas hon med att hålla på med korsgalopp när hon är "så där" vilket stör rytmen väldigt mycket. Nä, vet inte rikigt hur jag ska lösa den här dumma cirkeln... Det finns en grej som jag vill komma åt, som jag vet kommer lösa allt, och det är framåtbjudningen och då suget mot hindrena. Som sagt så finns det där på varje träning, nu ska vi bara hitta det på tävling också. För hoppa det kan hon faktiskt! Kan ju trösta mig med att hon kliver över 1m trots att vi har en rätt usel grundgalopp och hon inte suger mot hindren. Resultatet blev 0+4 fel. Tappade iväg henne mot näst sista i omhoppningen så hon rev. Film kommer i eftermiddag :)

Som avslutning fick vi faktiskt vara med och rida ärevarv, då vi blev "Bästa träningstävlingsekipage" efter förra helgens dressyr (när vi vann) och den här hoppningen. Då var Pepsi glaaad :D

Vi MÅSTE och SKA komma ur dethär, för då kommer det att släppa. Åh vad jag längtar till den dagen! Allt kommer att kännas sååå enkelt :))) Hur, det återstår att se. Skulle vilja komma iväg och hoppträna för nån riktigt bra tränare, och på nåt annat ställe än hemma. Svårt att hinna dock med 2-3 dagar/vecka.. Sen tror jag att mycket serier kan vara nyttigt för oss båda! Då får jag komma upp mer, för det är ett måste då min hoppsits är totalt kass, och hon får automatiskt mer sug mot hindrena. Hmmm.... 

Min fina tjej, vi kan och det vet du också ♥


Kommentarer
Postat av: Anonym

Ta med henne till millenium på onsdagar och hoppa för världens bästa Wanja Landh :) hon är riktigt riktigt duktig.

Svar: Tack för tipset! :)
// Hillevi

2013-03-19 @ 13:44:42
Postat av: Sara

du borde testa att hoppa för min hopptränare på skolan . Hon heter Therese Thor och är C eller B tränare. Hon brukar komma på ganska så bra banor och sen är ju vårat ridhus dubbelt så stort :)

Svar: Tack så mycket för tipset, ska kolla upp det! :)
// Hillevi

2013-03-19 @ 19:15:21
Postat av: Linda

Du får låna Leffe nästa gång :)

Svar: haha, jaa du vi får se vad han säger på lördag ;)
// Hillevi

2013-03-19 @ 20:48:48
Postat av: Elin

Vi är ett gäng som hoppar för Kerstin Bindekrans på onsdagar jämna veckor på Fursta! bl.a Frida Örnborg och Linda Nilsson är med.. Där går det säkert att vara med.. man behöver inte binda upp sig på nån plats, man kommer om det passar helt enkelt!

Svar: Kul, tack för tipset! :D Ska se om jag får till det med dagar och så, så skulle jag gärna vara med och testa nån gång :)
// Hillevi

2013-03-19 @ 22:34:04
URL: http://elinoshiloh.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: