Tjenixen!

Fullt ös har det varit i helgen, tävling båda dagarna! I lördags hade vi ju kamrathoppningen på Lilla H, och igår var jag och Pepsi på NFKs lokala dressyr. Inga superresultat på någon av tävlingarna tyvärr, men mer info, bilder och filmklipp kommer i alla fall! :)

Idag började jag med att ta mig till Kungsgård (ett gymnasie här i stan där jag har haft en kurs) och avverkade den sista lektionen NÅGONSIN på gymnasiet, huuuur gött?!? En liten tvärgruppsredovisning på ca 20 minuter stod på schemat, och när det var klart så kunde jag radera allt vad heter skola och plugg från såväl datorn som knoppen :) Tjooooho!!

När jag var klar i skolan åkte jag hem för att äta frukost och ta det lite lugnt innan jag tog cykeln ut till Lilla H. Duktigt va? ;) Nä men det är faktiskt inte så långt, tar ca 20 minuter hemifrån mig så så farligt är det inte. Det enda är att det är så sjukt backigt att man blir helt slut, men lite vardagsmotion har man ju inte dött av precis ;) Speciellt inte jag, som knappt vet vad träning utöver ridningen är för något :P 
I alla fall så mötte jag upp Linda när jag väl var framme, alltid lika trevligt :) En fotografering stod på schemat, och vi hade verkligen tur med vädret så jag tror att det blev en hel del fina bilder :D Fotade Linda tillsammans alla hennes och Nillas tre hästar. Smakprov och lite bildbomber kan ni såklart vänta er :) 
När vi var klara med fotograferandet och så, så tog jag cykeln bort till sommarhagen för att hämta Holly för en ridtur. Tanken var att jag skulle lämna cykeln där, och sen ha den och cykla tillbaka på när jag lämnat henne igen. Men så fick jag en kul idé som jag bara var tvungen att pröva ;) Jag cyklade, och Holly fick jogga bredvid tillbaka till stallet. Det gick galant när hon förstod att hon var tvungen att småtrava lite, då följde hon med så snällt så :) Snällare unghäst får man ju leta efter! 
Borstade henne, och lät henne sedan vila en stund medan jag fikade lite, och sen blev det ut i det härliga vädret på tur :) Vi red upp till ett litet fält, och där joggade jag henne litegrann. Hon var riktigt pigg och med på noterna, så det var jättekul! Jobbade lite med galoppfattningar, och dom gjorde hon så duktigt så :) Sen skrittade vi en liten omväg hem, utforskade lite (för mig) nya och mysiga stigar och sådär. När vi var hemma och klara i stallet så cyklade vi tillbaka till hagen, och därefter cyklade jag hela vägen till Mirum för att inhandla lite sen lunch. Upp till nästa stall bar det sen, och eftersom Pepsi var på lektion började jag med att mocka. Sen blev det ordentligt med borst, rykt och mys innan vi avslutade kvällen med att beta ute i solen :) 

Alltså kan ni förstå att jag är helt jäkla fri från allt vad heter skola nu?? Helt galet underbart! Imorrn är jag helledig, så då blir en chilldag med lite fix och trix och sen på kvällen ska vi fira världens bästa Emmis som fyller 19 år idag :D ♥ På onsdag drar studentveckan igång med mösspåtagning och hela köret och då blir det bara roligheter en dryg vecka, GRYMT! 

Kram H

   Nöjd Holly i sin stora fina hage, och nöjd Hillevi stekandes i solen på en pigg liten häst :)
      

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: