Lite svar på era frågor :)

Anna
Fick du Pepsi eller var det du som köpte henne ? :) visste du om att du skulle få henne eller vart det en överraskning ? I vilket stall ska du ha henne ?, fick du med några saker ? :) svara gärna i ett inlägg, ps du och Pepsis är grymma och bloggen är bäst!

Jag har köpt Pepsi för mina egna pengar och hon är bara MIN :D Så nej det var inte direkt någon överraskning ;) Hon kommer att stå på mysiga Lilla Hageby, där Dundee och Holly som jag rider litegrann står. Jag har fått låna ridskolans sadel tills vi har hunnit prova ut en egen (eller två ;) ) men i övrigt fick jag inte med någon utrustning eller så.
Åh tack, vad glad jag blir!! :D

Eva
Hej ! Vad får ni lära er, är det mycket teori, vem rider ni för,hur är ridpassen tycker du avanserat eller lätt nivå,busar hon nåt med dig nu när hon är privathäst ( hi hi ) många kramar eva o gullan.

Hej! Vi får lära oss allt som en ridlärare behöver kunna, eller okej inte allt men grunderna i alla fall :) Det är alltifrån vilka kommandon man ska använda till vilka olika hindertyper det finns och hur man gör en korrekt skänkelvikning. Det har varit ganska mycket teori nu i början med vår kursledare, men ju längre kursen går ju mer egna lektioner för varandra kommer vi att ha. Då blir det mycket praktiska teorilektioner :) Vi rider för Lena Annergård. Ridpassen skulle jag väl säga är på en ganska lätt nivå, men det är verkligen inte så att vi gör allt perfekt för det. Det är väldigt mycket basic, mycket grunder och många genomgångar. Klart hon har busat, hihi ;) Hon är pigg och glad, och verkar trivas kalasbra! Första bocksprången bjöd hon på när vi hoppade en liten bana i torsdags och sen så bockade hon en gång när vi galopperade på galoppbanan också :) Min lilla busis ♥
Många kramar tillbaka!

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
 
Bild tagen av Amanda under dagens promenad. Här står vi på galoppbanan vi hade temporidning på igår :) Askul var det btw, Pepsi älskade det och var hur nöjd och glad som helst!! Jag och Katarina (t.h) red tillsammans, och tyckte att vi hade ett väldigt jämn, lydig och balanserad galopp. Typ normal, men ändå framåt :) Vi red överlägset snabbast av alla, hehe ;) Vårt tempo var 425 m/minut, vilket betyder att det blir lite jobbigt när vi ska ha tempoterräng och en sträcka ska ridas i galopp 300 m/minut. haha! 

 
 

Kommentarer
Postat av: Lena Löfgren

JÄTTEGRATTIS och massor av varma goa kramar till er båda att ni äntligen fick varandra :-) Jag har hållit alla tummar sedan den dagen jag fick veta att världens bästa tjej (du) tagit dig an den häst (Pepsi) som ett tag såg ut att få ett helt annat liv och det är med tårar (glädjetårar) som jag nu läser denna underbara nyhet och varje dag får en fantastisk saga berättad (bloggen) om ett ekipage där värme och kärlek är högsta prioritet. Tack Hillevi för att du är en sådan underbar människa och för att du ger Pepsi allt detta som en hel del hästar bara drömmer om att få :-) Kramar i massor och vi ses i sommar när ni kommit hem igen ;-) Lena

2013-06-30 @ 23:08:11
Postat av: Lena Löfgren

JÄTTEGRATTIS och massor av varma goa kramar till er båda att ni äntligen fick varandra :-) Jag har hållit alla tummar sedan den dagen jag fick veta att världens bästa tjej (du) tagit dig an den häst (Pepsi) som ett tag såg ut att få ett helt annat liv och det är med tårar (glädjetårar) som jag nu läser denna underbara nyhet och varje dag får en fantastisk saga berättad (bloggen) om ett ekipage där värme och kärlek är högsta prioritet. Tack Hillevi för att du är en sådan underbar människa och för att du ger Pepsi allt detta som en hel del hästar bara drömmer om att få :-) Kramar i massor och vi ses i sommar när ni kommit hem igen ;-) Lena

Svar: :')Tack för att DU är en sån underbar människa <3 <3 <3
// Hillevi

2013-06-30 @ 23:08:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: