Dag nummer ett avklarad!

Heeeejsan :)

Just nu ligger jag trött, men nöjd och belåten i mitt mysiga rum. Enda nackdelen är att internet-täckningen här inne suger, så att ladda upp en bild är nog typ att fetglömma. Men det kan man kalla småsak!

Dag ett har i alla fall passerat och det i en rasande fart verkligen! Känns skönt att vara igång och lite mer på banan :)

Pepsi verkar trivas finfint i sin nya box :D Hon äter med god aptit, dricker och slafsar i vattenkoppen, står och sover ibland och tittar gärna ut genom dörrluckan för att gosa lite :) I natt hade hon även legat ner i spånet, och efter dagens andra och väldigt svettiga ridpass rullade hon sig direkt ;)

Idag har vi alltså hunnit med två ridpass, vilket är vad vi kommer att göra nästan varje dag. I förmiddags så red vi ett lugnt och simpelt dressyrpass i ridhus. Pepsi tyckte det var riktigt kul att springa med alla nya hästarna, så hon blev lite ofokuserad på mig ibland. Men hon kändes pigg och glad, och eftersom det var allra första passet så är jag ändå nöjd :D
Eftermiddagspasset red vi nere på en äng. På ditvägen när alla skrittade tillsammans var hon supertaggad! När vi sen kom fram red vi först självständigt. Då blev hon lite "förvirrad" och ofokuserad eftersom det var fullt med hästar åt alla möjliga håll och i olika tempon, men skötte sig ändå bra och kändes helt okej mestadels :) Vi avslutade med att samla gruppen, rida på en volt och variera sitsen lite. Då var hon riktigt taggad och på igen, visste precis vad hon skulle göra! Lite stark ibland, men mot slutet tyckte jag att vi hittade en bättre takt och hon kunde använda energin på ett bättre sätt :D
Båda passen får helt klart godkänt för att vara första dagen, så nu hoppas jag att hon behåller piggheten och energin, och att jag bara hittar lite bättre sätt att utnyttja den på!

Dagarna är väldigt fullspäckade och det finns inte alls mycket tid över. Jag sov inget vidare i natt heller, så har varit ganska trött. Men nu på kvällen har vi ledigt efter middagen, så då har jag hunnit finmocka, rykta och mysa ordentligt med Pepsi :D Ett måste, såklart!

Nä, nu ska jag läsa igenom anteckningarna från dagens teorilektioner och sen sooooova :)

Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: