Så ser det ut just nu

Hej på er!

Dagarna rullar på i ett just nu! De tre senaste dagarna (inklusive idag) har jag jobbat 7-16. Efter det är det såklart stallet direkt för att fixa allt som ska fixas där :) Som ni kanske vet är jag heller inte den snabbaste när jag pysslar och styr med sånt som har med Pepsi att göra, hon har någon slags slowmotion-effekt på mig ;) haha! Nä men det som ska göras är ju att mocka, göra höpåsar och mathinkar, borsta av henne och sen promenera en sväng. Känns konstigt att inte rykta massor, men jag får hålla mig så att pälsen blir sådär fettig och fräsch som den ska vara på betet helt enkelt. 
Har en hel del att putsa också sen Strömsholm. Visst att vi var tvungna att putsa grejerna varje dag där, men det blev ju bara snabbputs. Nåt annat fanns verkligen inte tid för! Så alltihopa behöver sig en omgång med tvål och fett. Än så länge har jag hunnit ett träns och stövlarna, men resten av veckan jobbar jag inte så mycket så då ska det nog hinnas med :) Idag hann jag dessutom skura ur vattenbaljorna och fylla på med nytt vatten i hagen, bra jobbat! De tre senaste dagarna har jag haft insläpp/kvällsfodring också, så det hela har tagit sin lilla tid ;) Vid kl. 20 ungefär har jag landat hemma för middag. Och sen är det tidig kväll som gäller eftersom jag måste upp vid typ 6.20. Så som sagt, dagarna rullar på!!

Nu är det pizza-time på bästa Kungskebaben :D Seee ya!

Kram H

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: