Underbara onsdag

Har varit ledig idag, tjohoo :D Hunnit med en hel del faktiskt, och lagt allt vad heter skola åt sidan. Underbart var ordet!

Började dagen hos Pepsi. Fixade stallet klart först, och sedan tog jag in henne för att göra iordning oss för en mysig uteritt i all snö som kommit :) Tror nog att vi båda gillar pudersnö ungefär lika mycket ;) Dock var Pepsi lite spänd och tittig inne på de mindra vägarna i skogen, men sist vi red där så var det ju knappt nån snö så det är inte så konstigt. På fälten brassade hon på ordentligt i alla fall ;D Älskar att leka lite med galoppombyten i svängar och så, och det gör Pepsi också! Hon passar alltid på att busa lite samtidigt ;) Turens höjdpunkt var helt klart sista traven över sjukhusfältet, jäklarns vad hon trampade på och jobbade med varenda liten muskel! 

När jag fixat iordning henne och så efteråt så kom mamma och plockade upp mig. Vi åkte därefter och hämtade mormor för en mysig lunch på Paus :) Som vanligt supergod mat! När vi ätit klart var det dags för mig att ta nästa häst; Holly. Gjorde stallet i lugn och ro samtidigt som jag umgicks lite med Linda och Felicia :) Skönt att inte behöva stressa. Dock fick vi rida i mörker sen, men det gjorde inte så mycket eftersom jag hade min superpannlampa :) Holly fick i alla fall jobba hårt med att galoppera mycket i den djupa snön, men det tyckte hon var kul! När jag travade av henne sen var hon superfin, avslappnad och med bra bjudning :) 

Åkte hem ett varv och åt middag och sådär sen innan det blev en tur upp till Pepsi igen. Kvällsmys och massa rykt när det är lugnt i stallet är bland det bästa som finns :) ♥

Kram H

        
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: