Gårdagens två ridpass

Yepp, som rubriken lyder så blev det två ridpass igår och efter dem båda kan jag lova att jag somnade gott ;) Gjorde nog hästarna också kan jag tro, för vi fick jobba på riktigt ordentligt alla tre!

Först ut var Pepsi. Inför helgens hopptävling blev det ett markarbetspass med mycket lydnad och kvicka tassar :) Bitvis var hon lite halvt ur fokus, framför allt i början. Men när hon kom igång och igenom kroppen ordentligt blev hon sjukt fin :D Då sög hon verkligen på och lyssnade på minsta lilla förhållning/framåtdrivning utan att blinka. Upphöjda bommar är himla nyttigt, och efteråt var hon svettig som få pluttis trots att hon är relativt nyrakad (dock bara hals, men ändå!). Verkligen nöjd med resultatet av passet i alla fall, och vi borde verkligen försöka lägga in markarbete oftare för det är superbra träning för oss bägga två :) På lördag blir det en lite lugn skogstur som uppladdning inför tävlingen, brukar funka fint! TAGGAD!!!!!!!!! :D

Näst på tur på mina lediga onsdag stod Holly. Världens snällaste Inger hade både mockat, fixat krafften och gjort i ordning Holly åt mig när jag kom :') Tusen miljoners tack, så himla gulligt!! Vi red tillsammans bort till ridhuset på andra sidan vägen, och väl där plockade vi fram några små cavalettis. Med andra ord blev det lite markarbete även detta pass :) Till en början var Holly dock inte alls på humör, herregud! Vet inte om det är överskottsenergi eller bara trots som spökade i hennes lilla huvud, men helt plötsligt så var allt jättefarligt och hon blåvägrade lyssna en gnutta på vad jag hade att säga. Men skam den som ger sig, och efter en stunds övertygelse så gav hon med sig. Då blev hon riktigt avslappnad och fin :) Jobbade på bra med bakkärran och var även duktig över bommarna även om det var jobbiiiigt ;) Nu hoppas jag att hon testat mig färdigt för ett tag, haha! Spännande och se vad hon säger nästa vecka när vi ska till ridhuset igen :) Hoppas hon är på bättre humör i alla fall!

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: