Dagen so far

Idag har jag hunnit med en himla massa skoj :) En super-lördag helt enkelt! 

Började dagen med att åka upp till Pepsi. Hon hade redan hunnit gå ut i hagen, så jag ändrade min plan (som var att rida direkt) till att göra stallet klart först. Mockning åt Pepsi och Whinnie, lite påspackning och allmänt pyssel blev det alltså innan jag hämtade in Pepsi för att brodda och klä på sig för en uteritt :) Vi hade flyt och lyckades tajma lite sällskap till och med, så tillsammans med Tuva och Cobbe styrde vi iväg på en alldeles lagom busig och mysig tur :) Pepsi var på kalasbra humör, pigg och glad, men ändå inte jobbig på nåt sätt! Hoppas hon är lika fin imorrn :D

Tillbaka i stallet fixade jag det sista innan det blev supergott lördagsfika och därefter bilen ut till Lilla H. Denna gång var det dock inte Holly som skulle ridas, utan en stoooor häst vid namn Dundee :) Dundee är en valack på över 170 cm som ägs av Lisa och står på Lilla H. Han fyller 4 år i år, och hade fram tills idag endast blivit riden av Lisa och en till. Som ett litet test för honom så ville Lisa se vad han sa om någon annan satt på ryggen, och jag fick äran att agera försökskanin :) Vi red en lugn tur tillsammans med Lisa och hennes andra häst, och Dundee skötte sig galant :) Pigg och glad, men ändå väldigt snäll!

När vi kom tillbaka till stallet så undrade Emma om jag ville rida hennes Myran också, när jag ändå höll på liksom ;) Emma var nämligen sugen på att se Myran lite från marken. Och det ville jag ju gärna såklart! Man får ta varje chans man får för det är verkligen himla nyttigt att sitta på lite andra hästar ibland :) Myran fick jogga en sväng på banan, och även hon skötte sig fint! Hon är en lite speciell och känslig dam, men väldigt trevlig, lyhörd och piggelin så det var kul! :D

Om mindre än en månad så är ridprovet till ridledarutbildningen, och då passar det ju verkligen kalasbra att ha ridit mycket olika hästar :D Så det + att det är himla skoj såklart!

Nä, nu blir det middag och sen ska jag upp till Pepsi igen :) Ska packa iordning inför imorrn, putsa lite, mysa och göra henne riktigt tävlingssnygg igen. Länge sen nu! Sen blir det kvällsfodring också innan jag tar mig hemåt för att somna tidigt. Startnummer 1 i dagens första klass har vi, så det blir tiiiiiidig avfärd hehe ;)

 
         
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: