3 januari 2012

Tjoho, finally kan jag ta lov på riktigt :D Sköönt ska det bli med lite sovmorgon imorrn! Förra veckan jobbade jag 4 heldagar i stallet tillsammans med Emma. Riktigt bra var det, allt blir ju liksom extra kul med fint sällskap :) På förmiddagarna hade vi barnläger också med världens sötaste och duktigaste grupp :D Att få vara ridlärare för de små liven var himla kul, och det blir ju inte sämre när man får höra "Du är bästa ridfröknen" och "Kan inte du ha oss jämt?" :) naaaaw, smälter ju lite!

I alla fall har jag även jobbat lite denna vecka. Igår satt jag 5 timmar i telefon framför datorn på NTM (där jag sommarjobbade). Tufft var det, och ett par riktigt sura kunder men jag överlevde det också ;) Väldigt lärorikt och nyttigt är det i alla fall, och tiden gick relativt fort även om man är rätt seg sådär kl. 7 på morgonen ;) hehe.

Idag hoppade jag in för Amanda och jobbade fm i stallet tillsammans med Johanna. Ett annat barnläger är det som går nu, så där hjälptes vi åt :) Söta barn där också som fick tiden att gå fort! När jag slutat vid kl. 12 tog jag racerbilen ut till Hollypolly. Red en sväng med Linda, Moa och Bilinda och det var himla trevligt :) Holly var väldigt av och på, men mest på i alla fall när vi kunde trava och galoppa lite ;) Skönt att hon är ordentligt broddad och att det är plusgrader så att broddarna går ner genom isen. Förresten kan den här förjäkliga snön och isen bara gå och ta sig nånstans nu. Antingen pudersnö eller inget liksom! Hopplöst är det här -.-

När vi kom tillbaka från turen så gjorde jag stallet innan jag åkte hemåt. Har hunnit vara inne i stan på bio med pappa och Hugo nu på eftermiddagen. Filmen blev "Berättelsen om Pi" och efter en lite seg början blev den riktigt spännande :) På hemvägen blev jag avsläppt i stallet för lite kvällsmys med Pepsi :D Love it! 

Imorrn  och en vecka framöver är jag som sagt helledig från allt vad jobb och skola heter :))) Äntligen ska jag därför få tid att plocka fram kameran ordentligt, som jag längtat! Det blir dels lite porträttfoton, och dels invigning för "nya" objektivet i ridhuset. Spännande och himla kul ska det bli! Där emellan ska jag hinna med både Pepsimys och Hollyridning, så trots ledighet lär jag ha att göra :) Tur det ;)

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: