17-18 januari 2013

Nääämen tjaa :D

Igår hade jag verkligen en fullspäckad dag, och då fick ni nöja er med en liten outfit-bild ;) Förövrigt grymt snygg "dressyrdräkt" om jag får säga det själv, men färgerna blev inget bra med iPhonen tyvärr :( I vår sen när man kan fota ute på ridbanan ska ni få se hur snyggig den är!

I alla fall så red jag och Pepsi ett dressyrpass i ridhuset. Har lite sadelproblem nu då vår favvo-dressyrsadel inte passar henne längre, och de andra dressyrsadlarna som är "utprovade" till henne verkligen inte passar mig. Nu har vi provat en ny, men den funkar inte hundra heller tror jag. I vilket fall så var Pepsi positiv, nöjd och glad :) Avslappnad och jobbade på bra! Traven var ta mig tusan kanoners med jättebra bjudning, galoppen var lite kämpigare. Men kändes som om sadeln tog emot lite där så ja, tur att vi inte har några dressyrtävlingar planerade inom den allra närmsta tiden! Måste lösa det där.. Hon kryper in lite med nosen när jag ber henne samla sig, men fokus för tillfället är inte hög och snygg i nacken utan snarare ordentlig ryggverkan och mer bakbensengagemang :) Himla dressyrträningssugen är jag, känns so om vi behöver lite vägledning och en motivationskick för att komma ett snäpp längre!

På eftermiddagen igår var det som vanligt stallvärdsjobb och därefter US-möte. Gonattpuss till Pepsi sen innan jag cyklade hem till pappa för lite "handledning" i min engelskarapport. Vid en kl 22 var jag hemma hos mamma igen, tur att vi hade sovmorgon idag :) 

Idag har förövrigt varit en väldigt "vanlig" dag, skönt med sånt med ibland! I skolan var jag fram till kl. 14 och därefter åkte jag upp till stallet och min mysis :) Mockning, långrykt med gos och så lite massage på det sysselsatte vi oss med, världens bästa ♥ Nu vankas chillkväll! Pizza har käkats, nu blir det godis, chips mm och lite soffhäng :)

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: