Tre fina, glada och söta hästar

Bryt ihop och kom igen, sagt och gjort! Inte alltid lätt att var stark, men jag vet att jag kan. Måste kunna!

Idag började jag med jobb i stallet 8-12, och att pyssla med hästarna, mocka stallet, fixa och dona i lugn och ro, det är fint det! 
När jobbet var klart så plockade jag in Pepsi och vi gav oss iväg ut i snön idag igen :) Uppe på världens bästa sjukhusfält fick hon pulsa idag, och det gjorde hon riktigt bra! Det blev korta "intervaller" av dressyrjobb, och Pepsi var pigg, glad och alldeles underbart fin :D Galet vad maffig hon känns när hon verkligen måste jobba, och ändå har energin och glädjen :))) Dessutom extremt bra träning för magmusklerna, haha! Hoppas jag och Amanda kan få till lite fotografering under sportlovet, kan bara tänka mig hur snygg hon blir på bild om hon går såhär! ;) 

När Pepsi var färdig och utsläppt i hagen så plockade mamma och Hugo upp mig för en fika :) En försenad supergod semla blev det för min del! Fick sedan skjuts upp till Lilla Hageby, och där blev det Catindra som fick vara först ut :) Vi tog en tur med mycket trav och galopp, och även hon var galeeeet pigg!! Vägarna var superperfekta, och hon fick växla mellan att jobba fint och busa av sig lite ;) Kul!
Tillbaka i stallet hann jag mocka och sedan göra iordning nästa häst. Holly och jag fick sällskap av Linda och Nilla, och det blev en väldigt härlig tur i mörkret :) Wilja, som Linda red, har en tendes till att "liva upp" det hela lite och Holly blir alltid lite småtokig och busig när hon är med, haha ;)  Så ja, alla tre hästarna var superglada och fina idag. Sååå roligt!
Tillbaka i stallet så gjorde jag iordnig all deras mat innan snälla Inger skjutsade hem mig :) Dessutom hjälpte hon mig med mat och mockning litegrann, tack tack tack snälla du!

Nu har jag landat här hemma efter en full-rulle-dag :) Imorrn blir det ungefär samma visa, skoj skoj!

Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: