Torsdagen den 21 februari

Även idag har det varit full rulle för min del! Det är verkilgen alltid så att man tänker att på lovet eller på mina lediga onsdagar då ska man hinna med allt, allt det där som man inte hinner annars ;) Därför blir dessa dagar fullproppade, men jag får väl andas ut sen när skolan börjar haha ;D Skämt åsido, full rulle är kul så länge allt flyter på, man inte behöver stressa och det är kul saker som ska hinnas med :D

Började dagen uppe på Ånestad. Cino (ponnyn som är halt) har troligen fått en hovböld. Efter mycket spekulerande hit och dit bestämde vi oss för att få tag i hovslagaren, och som sagt. Troligen en hovböld. Känns ändå skönt att veta vad hältan beror på, eller jag troligen i alla fall. Nu har han boxvila tills på måndag, då kommer hovis igen så får vi se hur det ser ut. I alla fall så gjorde jag stallet åt Cino och Wendis, och borstade lite på stackars Cino. Emma var ute nu på eftermiddagen och plockade in samt motionerade Wendis!

När jag var klar med Ånestad så skyndade jag mig vidare till nästa stall och Pepsi :D Idag var det Pepsi-dag och för första gången på alldeles för länge dressyrtrimmade vi ordentligt i ridhuset :) Älskar att var ensam i hela stora ridhuset, bra underlag och så musik på det. Då blir man verkligen trimsugen! Lägg till inspirationen från tisdagens clinic, och ja. Det var ju som gjort för att lyckas ;) Från början planerade jag att rida programdelar, men nej så blev det inte. Istället jobbade jag mer med grundformen, och inte så mycket hokus pokus och sånt. I början av passet var det kämpigt, framförallt att få med vänster bak. Men när hon väl kom igång och släppte till så blev hon himla fin! Bra takt, avslappnad, samlad men ändå energisk, go känsla helt enkelt :D Hade "Linda-tänk" i bakhuvudet och det var (såklart) ett vinnande koncept! Mycket nöjd med min finis idag, som även själv kändes himla nöjd :D Frustade på när spänningarna släppte och allmänt harmonisk! På lördag ska hon få hoppa hade jag tänkt och nästa helg ska vi rida för Linda :))) Taggaad!

När Pepsi var iordningfixad fick hon stå och back-on-tracka sig lite medan jag mockade ;) Sen blev det lunch och vid kl. 13 började jag jobba. Cissi skulle till clinicen med en av sina hästar, och därför fick jag agera inhoppare. Blev en bra eftermiddag med lite av varje! Förutom det vanliga pysslandet och fixandet i stallet så hade jag, Cornelia (som jag är stallvärd tillsammans med) och snälla Jonna sitsträning med duktiga små ryttare :) 
Avslutningsvis, när jobbet var slut, blev det ryktmys med finis innan pappa, jag och Hugo åkte och köpte familjepizza :D Torsdags-standard and I love it, haha!

Nu blir det chillidillkväll som uppladdning inför ännu en fullplanerad dag :) Dock ingen ridning, vilket nästan känns lite konstigt ;) Man vänjer sig fort! Men ridmusklerna kan behöva lite vila, framförallt eftersom de på söndag måste vara i topptrim hihi ;)

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: