Sportlovet begins

Yes, första dagen på ett fullspäckat sportlov är snart över och det börjar bli dags för mig att krypa till sängs. Hunnit med en massa bra och kul idag!

Började med att sova en skvätt innan jag tog bilen och rullade upp till stallet. Mockade hos Pepsi och hämtade hjälm och chaps för att åka ut till Lilla H och Holly. Till min glädje var banan så gott som tinad efter plusgraderna som vanligt, så när stallet var klart tog jag och Holly en skrittrunda för att avsluta med lite dressyrjogging på banan. Vi har ju i stort sett bara ridit ut, och även om man rider med lite "dressyrtänk" så är det svårt att få dom helt lösgjorda och samtidigt inom ramen ute. Så lite ordentligt jobb blev det för damen, och när hon väl skärpte till sig blev hon riktigt fin! Jobbigt var det sa hon, men det märks ändå att hon börjar bli starkare och starkare :) Kul!

När allt var klart hos Holly åkte jag tillbaka till Hageby. Pysslade med lite smågrejer, åt lunch och hade sedan den dagliga mys- och ryktstunden med mina fina flicka ♥ Blank, fin och lite mysmasserad fick hon gå ut på sitt andra hagpass för dagen :) Skönt att det är teorivecka på ridskolan, så att hästarna får det lite lugnare i alla fall (y)

När Pepsi var utsläppt åkte jag vidare mot stall numero 3 för dagen, nämligen Ånestad :) Mötte upp Emma och så gjorde vi stallet samt red två av hästarna en sväng i mörkret. Sällskap av Ebba och Matilda fick vi också! Själv satt jag på stora Wendis, som var himla pigg och stark. Men, alltid härligt när de har kul i alla fall :D Imorrn blir det nog lite mer ordentlig ridning på banan!

Avslutat dagen med att slappa framför tvn, fint :)

Kram H

Holly i höstas! ↓
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: