Rekord-ridning

Igår tror jag faktiskt att jag slog personligt rekord i antal ridna hästar på en dag, haha :D Det gäller att utnyttja sina lediga dagar fullt ut, och jag hade grymt kul :)))

Först ut var Domena. Jag jobbade 8-12 på ridskolan, och eftersom jag hade världens bästa praktikant så flöt allt på fint och vi hann med att rida varsin häst utöver det vanliga :) Domena (eller Doris som hon så fint kallas) är ridskolans största häst på ca 175 cm, 9 år. Ut i skogen bar det hursom och efter en skrittsväng så avslutade vi med en galopp på sjukhusfältet. Glada hästar! Trodde att hon skulle vara busig, men nepp. Låg på gjorde hon, men inget mer. Skönt det med ibland, haha :P

Häst nummer två var bästis, Pepsi :) Hade från början planerat ett dressyrpass i ridhuset, men ändrade mig och tog veckans tredje skogstur istället ;) Hon gick tufft inför tävlingen förra veckan, och dessutom får man passa på nu när det är snö och inte is! I alla fall, eftersom hon pulsat så mycket i onsdags på fältet så tänkte jag att vi skulle ta oss bort till de större vägarna som är lite plogade. Pepsi var sjuuukt pigg, glad och taggad. Jisses! Dock så fick hon helt hopplösa styltor, det var kramsnö och eftersom hon inte har några sulor så gick det knappt. Så ledsen blev jag, för vi var verkligen taggade och så ska det förtöra allt. Menmen, kulkul i alla fall att hon var pigg och så himla finis. Har dock lite svårt att jobba henne när hon är så pass... het rent ut sagt, men det är ändå så mycket hellre det utgångsläget jag har än att hon segar. Det är svårt, men sjukt mycket roligare med all energi :D Bästishästen ♥

När Pepsi var iordninggjord och utsläppt åkte jag mot nästa stall, Lilla H. Där blev lilla Myran först ut! Emma (hennes ägare) hade redan varit där och gjort mat och mockat, men inte hunnit rida. Självklart tackade jag ja när hon undrade om jag ville rida :) Vi tog "vanliga rundan", en tur på ca 45 minuter. Även hon var himla himla pigg, och tyckte att jobba fint var urtrist haha! Hon blev verkligen hetsig, men väldigt fin när hon väl slappnade av ;) Nöjd som tusan var hon när vi skrittade hemåt i alla fall, haha :)

Fjärde hästen blev Holly. Holly blev vaccinerad igår och skulle därmed bara gå lugnt. Vi tog vår standard-barbacka-skritt-runda i mörkret på ca 40 minuter på de större vägarna :) Vet inte vad det var med alla hästarna igår, haha, men även Holly var ovanligt pigg och framåt! Klev verkligen på med mycket energi, kulkul!

Sist ut för dagen, häst nummer fem alltså, var Ingers Amelito. Även han hade vaccinerats, plus att han för nån vecka sen blev sparkad i hagen och fått ett litet sår sytt, så det blev skrittrunda även för honom. Han verkade nöjd och glad, och gjorde inte mycket väsen av sig ;) Världens coolaste kille ungefär!

Jag kan lova er att det var en trött och nöjd Hillevi som somnade gott igårkväll :)


                       
 

Kommentarer
Postat av: Lena Löfgren

Snacka om alla hästjejers drömsenario :-)

Svar: Verkligen!! :D
// Hillevi

2013-02-15 @ 12:51:52
Postat av: Emma

Tusen tack för hjälpen Hillevi! Kul att hon var piggelin :)

Svar: Så lite så, nöjet på min sida som jag brukar säga ;) Ja, det var hon verkligen haha :D
// Hillevi

2013-02-15 @ 13:54:46
Postat av: Emma

De här kanske du skulle testa till pepsi Hillevi, snösulor som man skruvar fast med brodden;

http://hastsbutiken.jetshop.se/polarprod--polarpad-p-2309-c-298.aspx#.UR43Vsyd7SM.facebook

Svar: Åh jag vet, de verkar superbra, har sett dem förut! Problemet är att Pepsi bara har broddhål i trakterna :(
// Hillevi

2013-02-15 @ 14:33:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: