Fyra hästar och "lite" hästgodis senare

Idag har jag haft fullt upp med en massa roligt, som vanligt med andra ord ;) Me like! 

Började morgonen med att cykla upp till stallet för att släppa ut och morgonmocka åt Pepsi. Därefter anordnade jag min troligtvis livs sista US-aktivitet, det vankades hästgodis-bakning :) Det hela var väldigt uppskattat från alla håll, och ungefär 20 barn kom för att ha en kul stund tillsammans och fixa gottit åt sina favorithästar! Kulkul! 

Efter bakningen fick jag snabba mig upp i ridhuset, för där vankades det ponnyridning hihi! En väldigt söt liten Cino stod där framskrittad och klar, snacka om lyxlyx :D Cino står i samma stall (Ånestad) och har samma ägare som Wendolin som jag red förra veckan om ni minns? Jag joggade och kände alltså lite på Cino i ridhuset på Hageby idag, och ja. Det var kanske 3-4 år sedan jag red ponny sist? haha! I alla fall så gick det bra, han var väldigt trevlig och mysig att rida :) Fin ponnyhäst!

Efter lite lunchande bar det av mot stall nummer 2 för dagen, Lilla H :) Där väntade både Holly och en häst vid namn Catindra på mig! Då de precis fått sin lunch i hagen så började jag med att mocka lite åt Catindra. Holly hade världens snällaste Eva redan fixat stallet åt, så himla gulligt! Snacka om att jag lyxlirat idag :D
Först ut blev sen Catindra, och det blev premiärtur för oss två tillsammans. Catindra är 7 år, mamma till Dundee (som jag red förra helgen) och rids även hon i vanliga fall av Lisa. All dum is, skare och frusen mark gjorde ju tyvärr att ridmöjligheterna inte var de bästa, så mest skrittjobb och nån liten trav på en kort sträcka blev det. Catindra var välsdigt pigg och även hon rolig och mysig att rida! :)
Tillbaka i stallet sedan blev det hästbyte till Holly. Vi tog en mysig barbackatur och precis som Catindras så innehöll turen skrittjobb och nån kort trav. Holly var pigg och glad och kändes väldigt fin! Kul!

Sist men verkligen inte minst så avslutade jag dagen tillbaka på Hageby hos Pepsi :) Hon hade vilodag idag så vi kvällsmyste och borstade lite, min finaste gosis ♥

Nu ska jag ladda batterierna inför nya veckan med semlor och ponnyaktuten :)

Kram H

        
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: