Förra veckans Holly

P.g.a att jag haft en hel del att göra i skolan den senaste veckan (jäkla engelska, fattar inte varför jag valde Engelska C???) plus att jag hade Pepsi fyra dagar varav en det tävlades på, så hade jag bara Holly på min "ordinarie" onsdag.  Det var ordentlig snöstorm, men har man bestämt sig för att rida så spelar det ingen roll :) Efter all förjäklig blank-is som varit i lite olika omgångar nu, så finns det ta mig tusan inget väder som stoppar mig! Ska försöka komma ihåg det sen i vår när det regnar, att då GÅR det ju faktiskt ypperligt att rida till skillnad från vad det gör när det är isigt ööööverallt. Lite regn har väl ingen dött av, men is är ta mig tusan livsfarligt på riktigt!

I alla fall så tror jag att Holly verkligen gillar snö! Snön hade gjort att de stora vägarna (som inte hade hunnits plogas ännu) var riktigt bra :) Holly hade fullt fäste, och därför blev det mycket galoppjobb! Vi körde lite intervaller där jag bestämde vilken galopp hon skulle fatta osv. Hon var pigg och glad, och helt med på noterna! Fin häst :D 

Den här veckan har jag henne onsdag och torsdag (mina lediga dagar :D) , så då får vi se vad för skoj vi hittar på :) 

En bild från när det inte var snöstorm på Lilla H ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: