19 februari 2013

Puh, chillar framför tv och dator efter en lång men fiin dag!

I förmiddags var jag och Amanda uppe på sjukhusfältet, precis som planerat. Tyvärr var inte vädret så vackert som vi hoppats, men en hel drös fina bilder fick vi till ändå :) Attans att solen lyser med sin frånvaro (haha) hela tiden, men som sagt så blev det bra i alla fall. Kan absolut konstateras att jag har snyggaste hästen i stan, hihi ;D Underlaget var inte optimalt, men hon jobbade på och kändes helt ok! På torsdag ska vi dressyrjobba lite ordentligt, kan behövas känner jag efter typ två veckors utomhusbus ;) Bilderna kommer förresten upp i omgångar så fort jag finputsat klart dem lite!

Fotograferingen var vi klara med till lunch ungefär och då blev det helt enkelt lunch ;) När jag och Pepsi käkat färdigt borstade jag av henne innan hon fick gå ut i hagen igen. Själv åkte jag vidare till Ånestad och hästarna. Emma hade redan varit där och fixat stallet, så jag plockade in Wendis direkt för en blåsig och snöig tur :) Red på en grässlinga, och han var sjuuukt pigg och stark! Men efter att han fått springa av sig lite energi slappnade han av hyffsat och jobbade på bra :) Cino, den andra hästen, har tyvärr varit halt. Longerade och kollade hur han såg ut, och konstaterade att han var det även idag stackarn så han fick vila :(

Åkte hem och chillade en stund innan jag åkte tillbaka upp till Pepsi. Hon fick bli finryktad, och sen spenderade jag den kommande 1,5 timmen i ett alldeles för kallt ridhus. Ridskolan anordnade dressyrclinic med Lotta Jerhammar Cidheden, vilket var väldigt roligt, lärorikt och inspirerande att titta på! Bäst var helt klart när Linda Melin avslutade kvällen med att visa upp sin fina "Leif", sjukt fin häst :D 

På hemvägen från stallet sen blev det McDrive och nu hamnade jag här i soffan, går igenom alla dagens ca 900 bilder ;) Tur att jag tycker det är kul att redigera bilder och sånt :)

Kram H

Snöig smakis på Amanda och Zäta ↓

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: