Dagens ridpass bl.a.

Jobb 7-12 idag, och tiden gick faktiskt riktigt fort! Ringde inte så mycket, men hade en hel del krångliga ärenden att pyssla med. Man lär sig verkligen nåt nytt varje dag, och det är lite roligt :) Kommer ALLTID frågor som man inte kan svara på, kan verkligen komma lustiga sådana ibland ;)

Efter jobbet så åkte jag hem för lite lunchis. Pulade med en jobbansökan också som pappa ska få läsa igenom innan jag skickar iväg den. Det är verkligen tråkigt och tidskrävande att söka jobb, men men. Inget vidare att vara arbetslös när man är hästägare, så det är bara att ligga i. Detta jobb som jag ska söka nu tror jag mycket på, så ni får hålla tummarna :) Spännande är det! 

Sedan var det stall-dags. Jag hade lunchfodringen, men Nilla var snabbare än jag så det var redan klart när jag kom :) Schysst! Så jag mockade innan jag tog in Pepsi som fick käka lite hö medan jag gjorde iordning mat och pysslade med allt möjligt. Sen var det borstdags, och jisses. Det var säkert över ett år sedan hon var sååååå dammig som hon var idag. Tog sjukt lång tid att få henne ren, men skam den som ger sig. En dryg timme senare var hon nästan sig själv igen, så då blev det på med utrustningen. Idag stod dressyrjobb på ridbanan på schemat, första gången jag red där med Pepsan nu sen vi kom dit faktiskt :) Vi började med att träna mycket på att hon skulle vara framför mig, och vara känslig för skänkeln. Hade inga sporrar, men det gick förvånansvärt bra! Tror det kommer släppa riktigt fort nu när jag kan jobba med det varje dag. När hon var framme och lösgjord, och jag hade ett bra stöd, så gick vi vidare till att träna halter. Lite av vår akilleshäl! Först gick det inte alls. Men sen bestämde jag mig, red ihop henne lite mer så vips så funkade det :D De blir inte perfekta, men helt klart godkända! Avslutade med att rygga två gånger, och kors i taket så fungerade det med bra :))) Man märker tydligt att allt det där hänger ihop, vilket vi pratade en hel del om på ridledarkursen. Var häftigt att känna det så tydligt! Sist så skrittade vi av en bit på vägen, Pepsi var nöjd och glad men lite trött. Man tänker ju att "vad tråkigt att bara skritta runt på ridbanan" men oj vad det inte stämmer. Skulle kunna sitta hela dagen och skritta, man blir ju aldrig "klar". Och genom att ha hästen koncentrerad och fokuserad hela tiden så blir de trötta ändå, inte så mycket fysiskt kanske men psykiskt. 
Imorgon ska vi fortsätta med lite samma jobb, fast på vägarna. Sen på söndag blir det promenad så hon får vila sig lite ifrån kraven :)

Efter ridningen fick Pepsi två härligt saftiga, hemmaodlade äpplen och sen fick hon gå ut i hagen igen. Jag fotade Layla lite när Cissi löshoppade henne, och sen gjorde jag iordning alla mina grejer och så innan jag tog bilen hem. Nu väntar myskväll framför nån bra film, lite lagom efter en fullspäckad vecka :)

Kram H

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: