7 april 2013

Idag har jag hunnit med en hel del kan jag berätta, och inte blir det direkt lugna gatan nu i veckan heller. Att den dumma skolan börjar igen känns inte alls roligt, tar bara en massa tid som jag kunde gjort annat kul på ju :( Menmen, inte långt kvar nu!! Bara 67 små minindagar :)))

Började i alla fall morgonen ute på Klastorp. Masken hade inte hunnit gå ut i hagen när jag kom, så jag passade på att rida honom direkt. Då ridhuset var upptaget fick det bli uteritt för hans del, och han klagade nog inte direkt ;) I början var han spänd, stark och ganska ojämn i framåtbjudningen, men efter att ha fått galoppera av sig och sträcka ut lite ordentligt blev det riktigt riktigt stor skillnad :D När jag travade efter galoppen var han en helt annan häst, lätt i handen och med väldigt ärlig och härlig bjudning! Fiiiin pålle :) 
Tillbaka i stallet fick han gå ut i hagen med sin polare och så passade jag på att mocka båda boxarna innan jag hämtade in Leffe. För första gången kom han faktiskt fram själv, annars brukar jag få "jaga" honom ;) Men inte idag! :D Leffe fick jogga lite i ridhuset och han kändes bra redan från början (y) Lite mer bjudning från start än han brukar ha och ja, jobbade på bra helt enkelt :) Enda jag kan klaga på är väl att han knuffade emot högerskänkeln lite.

Nästa stopp blev hos Pepsi. Först blev det lite lunchande, och så fastnade jag i lite för lång pratstund med mina fina stallkamrater innan jag tog tag i och gjorde veckans dumma påsar. När de var färdiga kunde jag äääntligen spendera lite tid med bästis ♥ Mockade boxen som såg ut som ett mindre kaos och sen blev hon renborstad. För första gången i år hade hon rullat sig i hagen, våååårtecken :D Förövrigt hade hon vilodag idag, vilket hon verkligen förtjänade efter gårdagens tävling :)

Drog vidare hemåt för att ta en snabbdusch, och sen har kvällen spenderats hemma hos mormor i Linköping :) Vi blev bjudna på gottigt trerätters och annars blev det lite trevligt umgänge bara :)

Imorrn väntar en låååång dag, varav den största delen antagligen kommer vara pisstråkig och en liten del bra bra. Menmen, får se fram emot onsdagens ledighet ;)

Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: