Fredag och lite lördag

Hallojj på er :)

Igår blev det ingen vidare uppdatering, kände helt enkelt inte fört och hade inte riktigt tiden. Som ni vet så är jag en "vädermänniska" och eftersom det regnade hela eftermiddagen så var mitt humör inte på topp precis. Efter lunch så blev allt bara jobbigt, två tråkiga lååånga lektioner, en jäkla massa läxor fick vi kastade på oss, jag var trött och ute så bara regnade det och regnade. Nee, inget roligt alls!

Åkte upp till stallet i alla fall och där blev det sååå mycket bättre :D Det var lugnt och skönt i stallet, så jag fortsatte pröva mig fram med lite masserande. Det slutade med att vi stod i 50 minuter, och igår uppskattade Pepi det verkligen! Kanske gav torsdagens massage lite resultat ändå? :) Hon var mycket mjukare redan från början, och hon accepterade mig på ett helt annat sätt. Hon är en häst som ofta har ganska svårt för att släppa människor in på djupet har vår "behandlare" sagt, men det tar sig :) Mitt i massagen, när hon tyckte det var som skönaste hängde hon låångt ner med huvudet, andades så tungt att det nästan lät som om hon snarkade och nästan blundade. Åååh sötis ♥ Sen började hon gäspa massor, vilket är ett jättebra tecken :D Bästiiisen!
Borstade sen en lite kortare stund innan hon skulle upp på lektion, och då mockade jag boxen fin och fixade vattenkopp och krubba. Sen hade jag värsta flytet för att Maria skulle hem, och jag skulle ner till Hageby och möta Amanda så jag kunde åka med Maria :D
Jag och Amanda storhandlade massor av mat och godsaker till en lite halvudda aktivitet vi ska ha i stallet idag :) Kommer bli grymt! Pappa var snäll och hämtade oss sen, och skjustade upp oss och alla grejer till stallet.


Kom hem rätt sent, och då jag skulle upp i ottan och jobba imorse så var jag tvungen att somna tidigt.

Nu ska jag äta lite lunch, och sen blir det stallet resten av eftermiddagen, kvällen, natten och morgondagen ;) Ska försöka (som vanligt, hehe) hålla er lite uppdaterade via phånen! 
Idag är veckans (enda :( )  Pepsi-dag förresten :D Jag och Amanda hade tänkt skutta lite på fältet inför nästa helgs KM i fälttävlan, men eftersom det regnat så mycket så blir det nog bara uteritt :) Mys i alla fall, och lite regn har väl ingen dött av ;) Positiva vädertankar nu Hillevi, go! 

Kram H


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: