3 september 2012

Hej på er!

Idag har varit en så där lite halvmuppig dag. Det blir ett himla flängande när man har 5 timmars hål i skolan, och skolan ligger på andra sidan stan om både stallet och hemmet. Och så körskolan nånstans där mittemellan ;) Menmen, det går! Och så får jag ju en stor dos motion på köpet, och det kan jag ju inte säga att jag får i överflöd annars ;)

Började i alla fall morgonen med att cykla in till stan och Eber för att ha IV-val, med andra ord Idrott och Hälsa B. Elevledd lektion var det, som innehöll lite gott och blandat. Mest bollsporter. Helt okej var det ändå, bättre än jag väntat mig ;)

Vi slutade strax efter nio och då åkte jag hemåt för at chilla och så småningom äta lite lunch. Efter lunch tog jag min cykel igen och denna gång styrdes den först mot Hageby Centrum där jag hade klipptid. Som vanligt verkligen välbehövligt att bli av med det slitna, så nu är håret lite finare och fräschare igen :) Dock rätt kort, menmen. Hellre det!
Efter att jag klippt mig körde jag vidare mot biblioteket för att smita in och lämna en bok, och sedan upp emot körskolan där lite teoriplugg och körlektion väntade. I teorin är det repetiotion för fulla muggar som gäller, och på körlektionen körde vi rondeller. Det gick "mycket bra" så efteråt så bokade vi även in både teoriprov och uppkörning, som ni såg tidigare :D Tagga!

Efter körskolan åkte jag till Haga för en franskalektion och sen cyklade jag dagens näst sista etapp, upp till stallet. Mysipys med finis blev det, som var alldeles för äcklig i pälsen då hon inte blivit ordentligt avsvampad efter en förmiddagslektion :( Ogilla! Men efter en timmas borst och rykt blev det bättre, och dessutom var hon på gosigt humör :) Fina hjärtat!

Efter sex var det dags för henne att gå ut på lektion, och mig att cykla hemåt. Attans att jag inte satte på RunKeeper och mätte alla sträckor jag cyklade idag, tror nästan jag slagit rekord ;) haha! Imorrn ska det också cyklas massor, får mäta då bara för att det är kul :)

Kram H




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: