Allt och lite till tyyyp

Hejsan på er!

Gårdagen var fullproppad, men braaa :) Började dagen med sovmorgon, och sedan tog jag bilen till skolan för att ha samhällslektion. Efter lunch hade vi hål och då var jag och Amanda duktiga och pluggade lite, och sen avslutade vi dagen med muntligt seminarie om en engelska.bok. Jag överlevde, wii! ;) haha.

Uppe i stallet var jag vid kvart över fyra, och då tog jag såklart hand om min fina pållehäst :) Mockade den ganska så väldigt grisiga boxen och sen hann vi rykta och mysa en stund också, finisen ♥ Skulle kunna hålla på huuur länge som helst verkligen.
Vi halv sex bar det iväg på äventyr :D Minns ni att för typ en månad sen var vi ca 10 tjejer från stallet som åkte till Linköping och lyssnade på en föreläsning om häst-massage? Igårkväll var vi ungefär samma gäng som åkte iväg, denna gång till Skärlunda Gård och träffade Carina Möller. Carina är utbildad sjukgymnast 
och expert på den lodräta sitsen, så hon höll både föreläsning och clinic om ryttarens sits och inverkan :) Superduperbra var det även denna gång, och det skulle vara grymt kul att rida för Carina någon gång och se vad hon har att säga om just mig :) Med lite tur kanske det går att få till i vinter? :) Mycket nyttiga tips fick vi i alla fall, hem och träna träna!

Idag hade jag behövt sovmorgon då jag inte var hemma förens strax innan tio igår, och då skulle äta middag och såklart kolla in dagens avsnitt av Bonde söker fru ;) haha, sååå kul!

Men sovmorgon fick jag inte, men dock har jag redan klarat av dagens två lektioner! :D Inte allt för jobbiga var dom heller, kan ni fatta att det bara är en ynka dag kvar till loooov? :))) 

Nu ska jag snart cykla upp till stallet och köpa med en sallad på vägen. Har tänkt pyssla lite medan Pepsi äter, har bl.a. två plaketter som ska sättas upp och lite annat småfix. Sen så har jag två timmars mystid bara för pluttis :D Senare eftermiddagen är det Stallvärdsjobbelijobb!

Ikväll ska det bakas, det var länge sen! Tänkte bjuda er på ett av mina nya favvo-recept :D Sen så ska jag avslöja vad paketet från HorseMeUp innehöll också ;)

Kram H


Kommentarer
Postat av: Emelie

Var ni på skärlunda!? Jag och Filippa (om du kommer ihåg, hon som skötte Zäta) var där! Filippa har sin häst där. Var Clinicen bra? Vi vågade inte gå in nämligen :)

Svar: Jupps det var vi :)Jaha minsann, ja clinicen var jättebra och intressant!
// Hillevi

2012-10-25 @ 14:46:25
URL: http://emmisz.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: