20 oktober 2012

Puuh. Hemma efter en lång en overall himla bra jobbdag :) Stalljobb på ridskolan har jag pysslat med sedan ca kl. 7 imorse och fram till typ kl. 18, så jag är en gnutta trött nu måste jag erkänna ;) 

Började morgonen med att komma en knapp timme tidigare. Eftersom ja hade Pepsi idag och inte ville rida efter jobbet när det är mörkt och hon har varit ute i regnet hela dagen, så valde jag att komma tidigare och hinna rida på förmiddagen istället :) 
Emma hade åkt iväg på tävling så när jag kom hade hästarna dessutom redan fått sina påsar (y) Fodrade med andra ord bara kraften, pysslade lite och packade ett gäng påsar. När klockan var 8 kom världens gulligaste och bästa små skötare som hade ansvarsdag idag, Jonna och Stina. Tack vare dom har jag haft sällskap i allt som gjorts och utan dom så hade jag aldrig hunnit så bra som vi gjorde. TACK bästa ni!!
Vi åtta var det dags för privatisarna att gå ut i hagen, och därefter så borstade jag av Pepsi och red iväg en sväng i skogen :) Himla bäst är hon! Idag var hon riktigt pigg och busade en massa när vi galoppade på skjutbanevägen :D Hon var mycket spralligare än hon brukar vara när vi är ute själva, så jag tror nog att hon tycker det är lika mysigt som jag att rida på morgonen ;)

Pepsis öron spikrakt framåt, nöjda frustningar i varje steg, full fart och några små minibocksprång på det så har man i alla fall enkelt gjort Hillevi så lycklig att hon inte kan sluta le :') fina fina ♥

           

När jag och Pepsi var tillbaka så fick hon sig en liten halv avspolning eftersom det hade stänkt massor av grus upp under magen, och sen fick hon torka en stund inne innan det var regntäcke på och ut i hagen. Under förmiddagen fortsatte jobbet med att mocka boxar och fortsätta med lite påspackning. Vid 12 hade jag en kort teorilektion med nybörjarna, de fick lära sig att smörja sadlar idag :) Duktiga var de och roligt hade de också (y)
Sen var det lunchdags för alla hästarna, och därefter träffade jag Bettan för att fixa det sista inför morgondagens KM i hoppning.
Efter nån timme fick hästarna gå ut i hagen och sen gjorde vi eftermiddagssysslorna i stallet, vilket innebar mocka och fodra hö. Sen kunde jag, äntligen, äta en snabb lunch och därefter började vi göra iordning ridhusunderlaget inför tävlingen. Hann inte så värst långt dock för vid halv fyra så kom ett gäng glada "gubbar" som skulle ha svensexa :) De hade bokat ridning för han som skulle gifta sig, så jag hade lite minilektion för honom. Superkul var det för de var himla trevliga och roliga hela gänget :) 
När det var klart så fortsatte vi i ridhuset. Undertiden jag tog hand om svensexan så hade Stina och Jonna varit snälla och tagit in alla påsar, så det var klart. Suuper :D Leifa, vår "gårdstomte", visade mig hur man kör fyrhjulingen och så gjorde vi klart ridhus och lite annat pyssel. Eftermiddagens höjdpunkt var att skjutsa alla söta, duktiga barn som hjälpt till under dagen på fyrhjulingen ;) Mindre lagligt, men grymt kul haha! Tror vi var typ tio stycken på en fyrhjuling?
Nu återstod bara att ta in och byta täcken på hästarna, och fixa det sista. Flyyyt hade jag sen också för jag kunde få skjuts hem i regnet, sköönt :)

Full rulle mest hela tiden har det varit idag, men bortsett från en galet jobbig häst som slet sig och att det var lite knappt om tid på eftermiddagen så har det varit superduper :D
Imorrn är det alltså KM i hoppning, förresten. Jag och Pepsi skuttar två 1m-klasser, ska bli kulkul! :D

Kram H 



 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: