Positiv feedback

Finns det något roligare och något som gör en gladare än när folk verkligen visar att de uppskattar det man gör, och vågar säga att de tycker att man gjort något bra? Nej, knappast enligt mig i alla fall! Framförallt om man har gjort något man är lite osäker på eller något man tycker är jobbigt/tråkigt. Det kan vara så väl sådant man gör på fritiden, och sådant man gör i skolan.
Jag vet att jag själv är dålig på att ge positiv feedback till andra, men jag (och kanske de allra flesta) borde ta mig tusan bli bättre på det för jag vet ju hur kul jag tycker det är att få bra respons och uppmuntran. Är det något man blir peppad och taggad av att fortsätta göra det man gör, så är det ju just av positiv feedback! :)

Minns ni att jag jobbade i stallet för ett par helger sedan, och då hade en svensexa som skulle komma och rida? Det var ett gäng på ca 20 "gubbar" som kom, och jag skulle ha som typ en liten ridlektion för han som skulle gifta sig. Innan var jag ganska nervös om jag ska vara ärlig, hade ju verkligen iiiingen aning om vilka de var och jag kan ju inte påstå att jag är speciellt van vid rollen som ridlärare (även om jag tycker det är väldigt kul :)). I alla fall så tyckte jag att det gick bra, de var trevliga och verkade i alla fall nöjda. 
En av de som var med i gänget var faktiskt min gympalärare, lite pinsamt nog. Men jaja, han är i alla fall väldigt snäll! Förra måndagen när vi hade idrottslektion kom han fram och sa till mig typ "Jag måste bara säga, vilket bra jobb du gjorde och vilken bra ridlektion du höll förra helgen. Superbra gjort, vi var/är jättenöjda verkligen!"  
Det är just sånt som gör en så himla glad, för egentligen hade han ju liksom ingen anledning att säga det till mig. De hade ju tackat och sagt att det var bra och så efter lektionen, men jag menar. Det gör man ju typ alltid. Så att han kom fram och sa det var verkligen sjukt kul att höra, som ni kanske förstår! Blir galet peppad och tänker att jag kanske skulle kunna bli en bra ridlärare nån gång i framtiden :) hihi

Jag tror definitivt att vi alla mår bra av att höra att det vi gör är något värt. Visst, att få ett bra betyg är självklart kul och gör att man blir mer taggad. MEN personlig feedback, som det min lärare sa till mig bara för att han verkligen tyckte det, det är den som är viktigast. Summa kardemumma: Vi måste helt enkelt visa varandra mer uppskattning tror jag, det mår vi alla bättre av :)

Vänner, det är fina grejer det ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: