Holly och jag skuttar för första gången!

Igår så hoppade alltså jag och Holly för första gången tillsammans :) Eller ja, hoppning är väl lite att överdriva då vi bara pluppade runt lite småhinder för att lära känna varann lite och ja. Helt enkelt prova på det! Holly är som ni kanske minns bara 4 år, och har inte hoppat så värst mycket då hennes ägare Eva inte är hoppintresserad. Förhoppningsvis blir det dock mer hoppning för oss framöver, hoppas jag i alla fall :)

Överlag så var Holly lite seg och ville inte riktigt svara så bra framåt som jag skulle vilja, så fick jobba en hel del med att hon skulle fram ordentligt. Hoppningen sen, eller småskutten, gick bra! Ett par fina språng tog hon allt, men annars så klev hon mest över bebishindrena. Lite vingligt och hit och dit, lite nära och långt ifrån osv. blev det ibland, men det får det bli såhär i början :) Tror dessutm att det blir bättre om hindrena kommer upp lite sen så småningom, så vi måste koncentrera oss lite mer. Brukar ju vara så! :) 

Pappa filmade ett par språng, så här kommer de ihopklippta! Döm oss inte för hårt ;)
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: