Behandling

I tisdags fick Pepsi behandling av vår "behandlare" som brukar komma till stallet lite då och då och gå igenom några av lektionshästarna. Ska jag vara ärlig vet jag inte säkert vad hon är, men någon form av massör typ för både människor och djur.

Blev såklart superglad när jag hörde att Pepsi fått äran denna gång, men undrade också över anledningen till det. Tydligen har hon varit otroligt tråkig, sur, seg och bara jobbig på lektion nu under hösten. På morgnarna har hon även varit lite tjock i bakbenen, så Cissi ville kolla så att allt var okej och att hon inte hade ont nånstans. Superbra ju, men det konstiga är att jag inte kan påstå att jag kännt att hon varit tråkig och seg överhuvudtaget. Visst, hon är absolut inte så himla bra som hon var i början på detta år när hon hade varit halt och vilat/skrittats i typ en månad och sen i stort sett bara ridits av mig. Men nu är hon mer "som vanligt" skulle jag nog påstå.

Eftersom jag ridit henne fre-lör-sön så var det ju ännu mer spännande och se vad hon "sagt" till vår behandlare och vad hon hade känt. Hon skriver alltid ett papper som vi sparar i en pärm, så det läste jag. I vanliga fall brukar  hon hitta väldigt mycket spänningar och mycket ömhet. Gissa om jag blev glad när Pepsi inte hade ont alls! :D "Behandlaren" hade till och med sagt något i stil med "Varför vill ni att jag behandlar den här hästen för?". Den enda spänningen hon hade var en liten över ryggen, och med tanke på att hon ofta är väldigt spänd och öm framförallt i länden så var detta ändå väldigt bra besked :) 

De svullna bakbenen anade hon berodde på att hon var lite stel i ryggen, och att hon därför behövde gymnastiseras. Sen så trodde "behandlaren" och att hon behövt hålla emot och inte kunnat ta ut sina rörelser när hon reds, och det sa Cissi att det är precis det hon gör/måste göra på lektion. Antagligen därför hon var så galen i söndags när vi var ute och busade, glad att äntligen få röra sig :)

Himla skönt i alla fall att hon är igenomkollad och att veta att hon mår bra :) Fina hästen ♥

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: