Putsning på hög nivå


Vet ni vad ja har börjat med på sistonde? Jo, efter lite tips från en härlig tjej som driver en grym blogg mår mina Bocaj-stövlar numera som två prinsessor ;) Nej men skämt åsido så är jag "uppvuxen" med att smörjtvål och läderfett, det funkar till allt! Men har läst på flera ställen att just läderfettet inte är bra för sömmarna, så när jag hittade DETHÄR inlägget hos Carlsson på taket så tänkte jag att det var helt klart värt att testa!

För att dra det hela lite kort så börjar man med att borsta av den värsta smutsen och sen tar man vatten och lite smörjtvål och gnuggar bort skit och damm, därefter torkar man torrt. Skokräm är nästa steg, det putsas enkelt på med en trasa eller svamp och som avslutning tar man en gammal nylonsrumpa och gnuggar ordentligt (fast inte hårt). Verkligen en grym teknik som jag tycker att ni borde testa! Längre tid tar det ju, men stövlarna blir som nya :D

Helt klart en hiss! Är ju dessutom mycket roligare att åka på tävling om allt är i prima skick ;)





Kommentarer
Postat av: Sara Carlsson

Vilken färg på Mirageschabraken letar du efter? :) de med brun kant?

2012-05-05 @ 23:18:57
URL: http://carlssonpataket.se
Postat av: Sara Carlsson

Och nu såg jag att jag var med i inlägget dessutom :D haha



Kul att hjälpa till!

2012-05-05 @ 23:19:44
URL: http://carlssonpataket.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: