Lektions DM i hoppning 2012


Nu på söndag åker vi till NORF, för där går årets upplaga av lektions DM i hoppning av stapeln! Vi kommer bara att rida DM-klassen, då det bara finns den och en 90 cm clearround. Känns rätt ovärt att rida bägge, då kan jag lika gärna spara på henne eftersom vi inte behöver någon förklass för att studsa runt en liten 90-bana! :) Tråkigt är att det är jättefå starter, vi är 10 st i ridhäst varav hälften är från Hageby :/ Rider man storhäst 90/1m lokalt är man ju liksom van vid minst 30 typ i alla fall! Det blir mycket roligare då tycker jag, och om man dessutom lyckas bli placerad känns det ju liksom "större".
Anledningen att jag ens rider tävlingen är för att det är just lektions DM och det är lite av en tradition för oss som sitter på lektionshästar :) Annars hade jag nog bojkottat det hela och ridit dressyrallsvenskan omg. 2 hemma. Men misstolka mig inte, för det ska bli riktigt roligt att få hoppa lite igen, och stil brukar vi ju vara rätt duktiga på om jag får säga det själv ;) Taggaaa!

Förra året gick det på hemmaplan, och då lyckades vi rida hem en 4:e placering. I år hoppas vi såklart på ytterligare avancering :)








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: