Förtids-senil + en skopa tur = min morgon


Min morgon var ganska så kaos så att säga! Det var segt att gå upp, men när jag väl trampade iväg på cykeln mot Hageby centrum (eller ska jag säga Mirum galleria, hahaha :P) för att ta spårisen därifrån var jag på bra humör! Spotify med fin musik i lurarna och härligt väder är niiiice :)

När jag kom fram till skolan vände allt. När jag kommer fram till skåpet : "Vart fan är datorn!?!?!?!". Jag var bombis på att jag tagit med den hemifrån, för jag hade gympakläder i väskan och datorn bredvid i cykelkorgen. Alltså måste jag ha glömt den antingen på spårvagnshållplatsen (i hageby!!) eller på spårvagnen -.- Paniken som uppstår liksom, inte bara själva datorn utan alla bilder och allt. Även fast jag inte gillar mac så är ju datorn ändå min lilla bebis, eftersom den innehåller så mycket av mig. 

I alla fall så ringde jag pappa som, som tur var, jobbade hemma så han kunde åka direkt till Hageby och kolla om den låg kvar eller om någon där sett den. Sen gick jag upp till klassrummet där vi brukar ha samhäll, men då ser jag på klassrumsschemat att vår lektion börjar 11.10 där och att vi alltså har en annan lektion innan. Fick typ värsta hjärnsläppet och hade ingen aning om vad vi hade för nåt, men så kom jag till slut på att vi hade gympa som första lektion (!!). Skiiit, och dessutom hade den börjat för fem minuter sen och jag var ju inte ombytt.

Som tur var så hade inte lektionen hunnit börja, utan jag hann byta om springa bort till gräsmattan där vi skulle vara. När lektionen var slut så hade pappa skickat ett sms och där stod det att han fått tag på datan, åååååh tacka gudarna för det!!! Kan ni förstå hur sjukt jobbigt det hade blivit annars?!

Det var en underbart snäll tant som hade lämnat in den på pressbyrån precis vid hållplatsen, och pappa hade varit inne där och frågat. LYCKLIG TJEJ! Ikväll ska vi såklart skicka in dagens ros till henne, galet tacksam :')

Som grädde på moset höll jag på att glömma mobilen på bänken i omklädningsrummet efter gympan, seriöst!? Virrpanna är jag verkligen ibland -.-



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)


URL/Bloggadress:


Kommentar: